וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם אמריקני: "התרעה לביצוע לפיגוע ב-9/11"

לדברי הגורם, ייתכן ומטרת מתכנני הפיגוע לבצע אותו בוושינגטון או בניו יורק. רשת ABC דיווחה כי שלושה בני אדם נעצרו בארצות הברית, בהם אזרח מקומי אחד, בחשד שתכננו לבצע את הפיגוע

בידי הרשויות בארצות הברית קיימת התרעה אמינה על כוונה לבצע פיגוע במדינה במהלך ציון עשור למתקפת הטרור ב-11 בספטמבר – כך הודה הלילה (שישי) גורם בממשל האמריקני לסוכנות הידיעות רויטרס. על פי הדיווח, קיימת אפשרות שהאיום מתמקד בערים וושינגטון וניו יורק שבחוף המזרחי של המדינה, אך הרשויות לא פוסלות אפשרות למיקום אחר. יצוין כי למרות האמינות שמייחסים האמריקאים להתרעה, הם ציינו כי היא טרם אומתה.

"אנחנו עדיין מנסים לגבש את הקשר ההתרעה", הודה הגורם, שביקש לשמור על אנונימיות, ואשר ציין עוד כי ייתכן וההתרעה תתברר כלא כלום. רק בשבוע שעבר הודיעה המחלקה לביטחון פנים במדינה כי לא קיימת כל התרעה ספציפית באשר לכוונה לבצע פיגוע ביום השנה העשירי. עם זאת, דובר המחלקה, מט צ'נדלר, הודה כי מוכרת ההתרעה, אך הדגיש כי היא אינה ממוקדת. "תמיד ישנן התרעות כלליות על כוונה לבצע פיגועים בתאריכים מיוחדים מסוג זה", ציין צ'נדלר. "עם זאת", הוסיף הדובר, "אנחנו לוקחים כל דיווח על התרעה אפשרית ברצינות, ולקחנו את כל הצעדים הנדרשים במטרה להגן על ארצנו מפני איומים מסוג זה".

ואולם ייתכן וקיים מידע קונקרטי יותר: רשת הטלוויזיה ABC דיווחה כי שלושה בני אדם, בהם אזרח אמריקני אחד, נכנסו בחודש שעבר לארצות הברית בטיסה, במטרה לבצע פיגוע באחת משתי הערים, שנפגעו גם במתקפה המחרידה לפני עשר שנים. על פי הדיווח, שהסתמך על גורמי מודיעין אמריקנים, החשודים יצאו מאפגניסטן, ועברו במדינה אחת נוספת לפחות, כאשר ייתכן ומדובר באירן.

ראש עיריית ניו יורק, מייקל בלומברג, התייחס בעצמו להתרעה. במסיבת עיתונאים מיוחדת שערך אמר בלומברג כי "חשוב לציין כי למרות שההתרעה היא אמינה, היא טרם אומתה. אבל אנחנו חיים בעולם שבו אנחנו חייבים לקחת את ההתרעות הללו ברצינות, וכך נעשה". בלומברג ציין כי משטרת עירו תרחיב את נוכחותה ברחבי העיר, והדגיש כי אין צורך להיגרר לפניקה מיותרת.

עוד על עשור לאסון התאומים
עשור אחרי: יצאו מהתופת - וחייהם השתנו לעד
וילנאי: אסון כמו התאומים יכול לקרות גם כאן
סיקור מיוחד: 11/9 - עשר שנים אחרי

(עדכון ראשון: 03:08)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully