וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארצות הברית: חיסלנו את מספר 2 באל-קאעדה

27.8.2011 / 22:23

גורם בכיר בממשל האמריקאי סיפר כי מספר 2 בארגון אל-קאעדה, עטיה עבד אל-רחמן, נהרג השבוע בפקיסטן. "היה מעורב באופן ישיר בניהול המבצעים של אל-קאעדה, מותו - מכה עצומה לארגון"

מספר שתיים בהנהגת אל-קאעדה, עטיה עבד אל-רחמן, נהרג בתחילת השבוע בפקיסטן, כך סיפר הערב (שבת) גורם בכיר בממשל האמריקאי. הגורם לא סיפק פרטים על אופן מותו של אל-רחמן, אך סיפר כי זה קרה בווזיריסטן, בצפון מערב המדינה. אל-רחמן, אזרח לוב, הגיע לעמדה זו כשאיימן א-זוואהירי מונה לראשות הארגון, לאחר חיסולו של מנהיג הארגון אוסמה בן לאדן במאי השנה, שאירע גם הוא בפקיסטן.

הגורם אמר כי מותו של אל-רחמן, זמן לא רב אחרי חיסולו של בן לאדן, מהווה מכה גדולה לארגון הקיצוני. "מותו הוא אבדה עצומה עבור אל-קעאדה, כיוון שאיימן א-זוואהירי נעזר בו מאוד על מנת להוביל ולנהל את הארגון מאז מותו של בין לאדן". הוא הוסיף כי: "הדברים שנמצאו במחבוא של בין לאדן מראים בבהירות שאל רחמן היה מעורב באופן ישיר בניהול המבצעים של אל-קאעדה. הוא היה אחראי על דברים רבים בארגון ויהיה קשה מאוד למצוא לו תחליף".

לאון פנטה, שר ההגנה האמריקאי אמר במהלך ביקור באפגניסטן בחודש יולי האחרון שהוא מאמין שארגון אל-קאעדה יובס סופית כאשר ארצות הברית תצליח להרוג או ללכוד כ-20 דמויות בולטות נוספות בגרעין הארגון ונספחיו. "ארצות הברית על סף הכרעה אסטרטגית בקרב מול אל-קאעדה", אמר פנטה. "הצלחנו לזהות כמה מבכירי אל-קאעדה, גם בפקיסטן, גם בתימן וכן באזורים אחרים. אם נוכל לרדוף אחריהם, אני חושב שנוכל להכריע את אל-קאעדה".

לקריאה נוספת:
המבצע המצרי בסיני: מצוד אחר הרופא של בן לאדן
איימן א-זוואהירי מונה רשמית למנהיג אל-קאעדה
שר ההגנה האמריקאי: "אנו על סף הכרעת אל-קאעדה"
חודש לאחר בן לאדן: חוסל בכיר נוסף באל-קאעדה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully