וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתגובה לסנקציות: השגריר הבריטי יגורש מטהרן

ימים ספורים לאחר הסנקציות הכלכליות שהטילו מדינות המערב על אירן, החליטה הממשלה האירנית לגרש את שגריר בריטניה מטהרן בתוך שבועיים. בריטניה בתגובה: "מהלך מצער ובלתי מוצדק"

בתגובה לסנקציות הכלכליות שהטילו מדינות המערב על אירן, החליטה היום (ראשון) ממשלת הרפובליקה האיסלמית לגרש את שגריר בריטניה בטהרן. לפי דיווח ב"גרדיאן" הבריטי, הפרלמנט האירני אישר היום הצעת חוק על פיה השגריר, דומיניק צ'ילקוט, יגורש משטחי הרפובליקה בתוך שבועיים. במקביל, על פי הצעת החוק יצומצמו קשרי אירן ובריטניה בנושאי מסחר וכלכלה. עם זאת, ההצעה צריכה עוד לעבור את אישורה של "מועצת שומרי החוקה", הגוף המפקח על פעילות הממשלה.

במידה והצעת החוק אכן תעבור את אישור המועצה, היחסים הדיפלומטיים בין המדינות יורדו בדרגה וצ'ילקוט, שמאייש את המשרה שבועות אחדים בלבד, יסולק מטהרן. "החלטת הפרלמנט האירני לגרש את שגרירנו מצערת", נמסר בהודעה ממשרד החוץ הבריטי, "הצעד הבלתי מוצדק הזה לא יסייע למשטר להתמודד עם הבידוד הולך וגובר או עם הדאגות הבינלאומיות באשר לתכנית הגרעין שלהם. אם ממשלת אירן תפעל בדרך זו, אנו נגיב בהתאם – תוך התייעצות עם שותפינו הבינלאומיים". יצוין, כי שגרירות אירן בלונדון מתפקדת ללא שגריר מזה מספר חודשים.

בשבוע שעבר הורה נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, על סנקציות חדשות שמטיל ממשלו על תעשיות האנרגיה של אירן, שנועדו "להעניש" את כל מי שיסייע לאירן בפיתוח תחומים אלה, וזאת במטרה להניא את אירן מלהמשיך ולהתקדם בתכנית הגרעין שלה. בהודעה רשמית ציין אובמה כי ארצו, כמו גם בריטניה וקנדה, "רואות בכלל המגזר הפיננסי של אירן – לרבות הבנק המרכזי שלה – כאיום לממשלות ולמוסדות פיננסים הבאים עמו בקשר עסקי". אובמה ציין עוד כי ארצו תמשיך לחפש דרכים להגביר את הלחץ על טהרן כדי שזו תחדל מתכניתה הגרעינית.

אירן מיהרה להגיב לסנקציות האחרונות שהטילו עליה ארצות הברית, קנדה ובריטניה, והבהירה כי מדובר בתעמולה חסרת משמעות. "צעדים כאלו זוכים לגינוי של העם האירני", אמר דובר משרד החוץ בטהרן, ראמין מהמנפראסט. "אין להם כל משמעות, והם יהיו לשווא. לא תהיה לכך כל השפעה על הסחר האירני עם מדינות אחרות".

עוד על הסנקציות נגד אירן:
נתניהו: דרושות סנקציות חמורות יותר נגד אירן
אירן: ”הסנקציות - לשווא”; רוסיה: ”לא מקובלות”
הבית הלבן: נחריף הסנקציות על הנפט והבנקים באירן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully