וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: דרושות סנקציות חמורות יותר נגד אירן

טל שלו, כתבתנו המדינית

24.11.2011 / 14:15

בזמן שיו"ר הרשות הפלסטינית נפגש עם חאלד משעל בקהיר, נתניהו הזהיר: הפלסטינים צריכים להתרחק מחמאס, והתריע: יש גורמים שמנסים לפגוע בהסכם השלום מול מצרים – אך נשמור עליו

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

"לישראל ולמצרים יש אינטרס עמוק לשימור השלום ביניהן" - כך אמר היום (חמישי) ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בהתייחסו לאירועים האלימים בקהיר ולחוסר היציבות השלטונית שם, וברקע פגישתם של אבו מאזן במצרים עם יו"ר הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל.

נתניהו, שקיים בירושלים מסיבת עיתונאים משותפת עם ראש ממשלת רומניה, אמיל בוק, אמר כי השלום מול מצרים "מבטיח את יציבותו של לב המזרח התיכון - ומבטיח שקט". לדבריו, ישראל פועלת "יחד עם מצרים לקיים את השלום". הוא הדגיש כי "אנחנו יודעים שיש הרבה גורמים שמנסים להפר את השלום, אבל אנחנו פועלים במעקב משותף, תוך תיאום מלא עם המצרים, ועושים פעולה רצינית ואחראית של שני הצדדים קודם כל לקיים את השלום". נתניהו הבהיר כי הרצון לשמר את היחסים עם מצרים משותף לשתי המדינות.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם ראש ממשלת רומניה, אמיל בוק. נובמבר 2011. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
מפגש חמים. נתניהו וראש ממשלת רומניה, אמיל בוק/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

בעוד שבקהיר מתכוננים לפגישתם של אבו מאזן וחאלד משעל, ביקור שמעורר מתיחות בירושלים ובמערכת הביטחונית, ראש הממשלה הבהיר כי הוא מקווה שהפלסטינים "יפסיקו את הליך הפיוס עם חמאס, ויבחרו להתרחק מצעדים חד-צדדיים". בנאומו לצד עמיתו הרומני בוק, התייחס נתניהו לתמורות במזרח התיכון בעקבות "האביב הערבי", ואמר: "ישראל מעוניינת מאוד בשכנו?ת דמוקרטיות, אבל התרחיש הזה רחוק מלהיות ודאי. אנו עלולים למצוא את עצמנו בסביבה עוינת מאי-פעם, ולכן עלינו להיות זהירים ואחראים מאוד ולא לעשות דבר שיסכן את ביטחונה של ישראל".

"מקווה שארצות הברית תוביל סנקציות על אירן"

בהתייחס לעיצומים הבינלאומיים שהטילו בימים האחרונים כמה מדינות על המשטר האירני, אמר ראש הממשלה: "אחרי דוח סבא"א, כולם מסכימים שאירן פועלת במרץ להשיג נשק גרעיני. הוויכוח הזה הסתיים, אירן פועלת ומקדמת בכל דרך תוכנית לפיתוח נשק גרעיני, ודרושות סנקציות חזקות יותר". עם זאת, הוא העריך כי הסנקציות שננקטו עד אינן מספיקות: "הדרך היחידה שהסנקציות יהיו אפקטיביות, היא שהן יפגעו במקורות ההכנסה העיקריים של המשטר האירני - סנקציות אפקטיביות בתעשיית הנפט, וסנקציות הרבה יותר אפקטיביות על הבנק המרכזי של אירן". כמו כן, אמר נתניהו כי הוא מקווה שמדינות אחרות, "בהובלת ארצות הברית", יוכלו להוביל עיצומים משמעותיים יותר באמצעות מועצת הביטחון של האו"ם.

מסיבת העיתונאים המשותפת התקיימה כחלק ממפגש בין-ממשלתי לממשלת רומניה וממשלת ישראל, במסגרתו חתמו שתי המדינות על הסכמים שונים והצהרות להגברת שיתוף הפעולה המדיני-כלכלי. נתניהו ומקבילו הרומני בוק הדגישו את "היחסים החמים בין ישראל ורומניה", ואת הרצון המשותף לחיזוק נוסף של המגעים בין שתי המדינות. "תמיד היו לנו יחסים חמים", אמר נתניהו, "גם במהלך המלחמה הקרה, אבל עכשיו אנחנו רוצים לתרגם את היחסים למישור הפרקטי - בסחר, בחקלאות, בתיירות ובמישורים נוספים". בוק הודה לנתניהו על הכנסת האורחים והדגיש את מחויבותה של בוקרשט לאינטרסים הישראליים. "יש לנו מבט משותף הנוגע לשלום ולביטחון באזור", אמר בתום המפגש.

עוד בנושא:
בישראל מבהירים: לא נעבוד בתיאום עם חמאס
כיכר תחריר מתרוקנת, אך קומץ נשבע להישאר
ארה"ב: נחריף סנקציות על הנפט והבנקים באירן


לפנייה לכתבת: tal_sh@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully