וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בישראל מבהירים: לא נעבוד בתיאום עם חמאס

23.11.2011 / 1:35

גורמים ביטחוניים מעריכים כי בפגישת ראש הלשכה המדינית של חמאס ויו"ר הרשות ידונו השניים בהגברת שיתוף הפעולה בגדה. הגורמים הבהירו כי שיתוף חמאס בתיאם הביטחוני תהיה "נקודת שבר"

ביקורו הבהול של עבדאללה מלך ירדן ברמאללה נועד לחזק את מעמדו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ערב פגישתו עם יו"ר הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, בקהיר, שתיערך היום (חמישי) – כך העריכו גורמים ביטחוניים. ביקורו של עבדאללה הכניס תחילה את הדרג המדיני ואת מערכת הביטחון לדריכות גבוהה, זאת לאור העיתוי והמהירות בה התקבלה ההחלטה בארמון בעמאן. עם זאת, גורם ביטחוני אמר כי "המלך עבדאללה יכול היה לארח את אבו מאזן בארמונו, מאחר ובדרך לפגישת הפסגה במצרים עבר אבו מאזן דרך גשר אלנבי, ומשם לירדן. המלך בחר להגיע לרמאללה כדי לחזק את אבו מאזן בפומבי".

עבדאללה מלך ירדן נועד עם אבו מאזן. רויטרס
ניסה לחזק את מעמדו. עבדאללה מלך ירדן ואבו מאזן/רויטרס

לטענת גורם ביטחוני בכיר נוסף, המלך הגיע לפגישה כשבידיו מסרים מארצות הברית וממדינות באירופה, לבל ימהר אבו מאזן לקבל החלטות רגישות עם חמאס במסגרת הפיוס המתהווה. "ארצות הברית, מדינות באירופה וישראל חוששים שאבו מאזן עלול לקבל החלטות יחד עם משעל, אשר יפגעו משמעותית באפשרות למשא ומתן עתידי ולמערכת היחסים הקיימת בין ישראל לרשות הפלסטינית", אמר הגורם. "המסר מישראל הוא מאוד ברור. לא ניתן לחמאס להיות מעורבים בתיאום הביטחוני בין צה"ל למנגנוני הביטחון הפלסטינים, שמוגדר כיום כטוב מאוד. כיבוד דרישתו של חמאס להתערב בתיאום הביטחוני מול ישראל תהיה נקודת השבר הראשונה ביחסים עם הרשות הפלסטינית".

גם משעל וגם אבו מאזן כבר הגיעו לקהיר

במערכת הביטחון מעריכים כי קיימים מספר תרחישים לתוצאות הפגישה בין משעל לאבו מאזן. האפשרות הראשונה היא שתצא הודעה על השלמת הפיוס בין הצדדים, השנייה היא קרע נוסף ביחסים, והאפשרות השלישית – הכרזה על פיוס מדורג וקביעה של קבוצות עבודה לבחינת הצעדים העתידיים ומסגרת קבלת ההחלטות בין הצדדים.

משעל עצמו כבר הגיע לקהיר לקראת הפגישה הצפויה. עמו הגיעו בכירים נוספים מהארגון, בהם מוסא אבו מרזוק, מוחמד נסר, עיזת א-רישק, חליל אל-חיה וניזאר עבדאללה. אבו מאזן, מצדו, כבר הגיע לקהיר ביום שלישי, ואתמול נועד עם ראש המועצה הצבאית העליונה במצרים, הגנרל מוחמד חוסיין טנטאווי.

במערכת המדינית ממתינים לפגישת אבו מאזן עם משעל, בין היתר על רקע שאלת עיכוב כספי המסים של הרשות הפלסטינית בידי ישראל. בימים האחרונים התקבלו בירושלים מספר פניות של הקהילה הבינלאומית, שהביעו דאגה נוכח עיכוב הכספים, עליו החליטו שרי השמינייה בתחילת החודש לאחר קבלת הפלסטינים כחברים באונסק"ו. בחודש האחרון נידון הנושא בקבינט ובשמינייה אך טרם התקבלה החלטה לשחרר את הכספים, למרות תמיכתה החד-משמעית של מערכת הביטחון במהלך. שר החוץ אביגדור ליברמן אמר אתמול במפורש כי אם תקום ממשלת אחדות פלסטינית מטעם החמאס והפתח והיא לא תקבל בצורה חדה וברורה, ללא הסתייגויות או אמירות מעורפלות, את תנאי הקוורטט, ישראל לא תכיר בה, לא תנהל איתה שום דיאלוג ולא תעביר לה ?אפילו שקל אחד?.

עוד בנושא
אבו מאזן למלך ירדן: הפסקת הבנייה - תנאי לשיחות
דיווח: מלך ירדן יבוא היום לביקור נדיר בשטחים
דיווח: חמאס ופתח סיכמו שהממשלה הבאה תשב בעזה


לפניות לכתב: amirbohbot@walla.com

בהכנת הידיעה השתתפו ניר יהב וטל שלו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully