וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן למלך ירדן: הפסקת הבנייה - תנאי לשיחות

ניר יהב

21.11.2011 / 16:00

יו"ר הרשות הפלסטינית נפגש עם המלך עבדאללה, שהגיע הבוקר לביקור נדיר ברשות הפלסטינית. הוא התלונן בפניו על הקיפאון המדיני מול ישראל, אך אמר כי הפלסטינים מוכנים לשוב לשיחות

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל)

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, אמר בצהריים (שני) כי הגעתו של מלך ירדן לשטחים היא בבחינת "ביקור חשוב ויקר". לדברי אבו מאזן, הפלסטינים "ינצרו לנצח" בלבבותיהם את הביקור, משום שמדובר ביוזמה ברוכה בתקופה הזו. "הפגישה מהווה חלק מדיאלוג בינינו, בעיקר לקראת נסיעתו של המלך לאירופה וארצות הברית", אמר יו"ר הרשות. לדבריו, אם ישראל תפסיק את הבנייה בהתנחלויות, ותכיר ביסודות המוסכמים של המשא-ומתן, הפלסטינים יהיו מוכנים לשוב לשיחות המדיניות.

"זהו לא תנאי מוקדם, אלא התחייבות במסגרת ההסכמים בינינו לבין ישראל", אמר אבו מאזן למלך, שהניח זר על קברו של יאסר ערפאת במוקטאעה, והתריע: "עד עכשיו, אין שום סימנים המעידים על כך שהמשא ומתן עומד להתחדש בקרוב". בהתייחסו לשאלת כתבים בעניין ההתקרבות בין חמאס לירדן, השיב אבו מאזן: "לירדן יש ריבונות ומדיניות. אנו תומכים בכל צעד של ירדן שתראה לנכון, ללא שום הסתייגות. מה שירדן עושה למען האינטרסים שלה - אנו תומכים בו במאה אחוז".

יו"ר הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס (אבו מאזן) מקבל את פני עבדאללה מלך ירדן ברמאללה, 21 בנובמבר 2011. רויטרס
"הפלסטינים יזכרו את הביקור לנצח", אמר אבו מאזן. עם עבדאללה, היום ברמאללה/רויטרס

במערכת הביטחון אמרו שעבדאללה הגיע לרמאללה, בביקור שעליו הוכרז רק אתמול, כדי לחזק את מעמדו באזור. "בעוד יומיים תתקיים פגישה של כל הפלגים הפלסטינים במצרים", הזכירו, ואמרו כי הפגישה "תחזק את מעמד המועצה הצבאית המצרית, שהתחזקה במיוחד בעקבות עסקת השבויים".

בישראל מעריכים: עבדאללה מנסה לחזק את מעמדו כ"בעל הבית"

כמו כן, גורם ביטחוני בישראל אמר כי "מלך ירדן לא יכול להתבונן מהצד, כשהוא יודע שגם האחים המוסלמים במצרים נמצאים במגמת עלייה, ושחמאס צובר לגיטימציה בעולם. לכן הוא מגיע לרמאללה - כדי לחבק את הרשות הפלסטינית ולבקש ממנה לאפשר לו לייצג אותה - ולהגן על האינטרסים שלה בעולם, או במילים אחרות - לחזק את מעמדו כבעל בית, לקראת נפילתו הצפויה של בשאר אסד והמהומות במצרים".

במקביל לביקור המלך עבדאללה, המהווה להערכת הגורמים סימן להתחזקות של חמאס, החלו בדיונים פנימיים במערכת הביטחון לדבר על אפשרות שלמרות החלטות היסטוריות של ממשלות ישראל, ייאלצו גורמים שונים לדבר עם חמאס. גורם המצוי בפרטים אמר כי "חמאס צובר תהודה והכרה בעולם, ומדינות העולם מחפשות גורם משמעותי שיכול להשפיע. חמאס יקבל יותר כוח לאחר הפיוס עם הרשות הפלסטינית - ולכן כבר היום נשאלת השאלה האם אנחנו צריכים לדבר עם חמאס".

עוד באותו נושא
עבדאללה מגיע לביקור "כדי לחבק את הרשות"
דיווח: "מלך ירדן עבדאללה סירב לפגוש את נתניהו"
ח"כ אלדד אמר ש"ירדן היא פלסטין", בירדן זעמו

לפנייה לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully