וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עבדאללה מגיע לביקור "כדי לחבק את הרשות"

21.11.2011 / 12:15

בכירים במערכת הביטחון טוענים כי מלך ירדן מודאג מעליית כוחם של מצרים ושל חמאס, ולכן הוא מעוניין לחבק את הרשות הפלסטינית. גם בישראל אומרים לראשונה: "ייתכן שניאלץ לדבר עם חמאס"

דריכות במערכת הביטחון בישראל: לקראת פגישה של כל הפלגים הפלסטינים במצרים בעוד יומיים, ולאור ביקורו של המלך עבדאללה, שנחת הבוקר (שני) ברמאללה, גורמים ביטחוניים בכירים מנסים להעריך את משמעות הגעתו של המלך הירדני וטוענים כי יש לראות אותה בהקשר רחב יותר, כחלק מהשינויים המדיניים האחרונים המתהווים במזרח התיכון.

יו"ר הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס (אבו מאזן) מקבל את פני עבדאללה מלך ירדן ברמאללה, 21 בנובמבר 2011. רויטרס
מגיע לחבק את הרשות הפלסטינית? המלך עבדאללה עם אבו מאזן, הבוקר/רויטרס

עבדאללה, כך טוענים במערכת הביטחון בישראל, בא לרמאללה כדי לחזק את מעמדו באזור. "בעוד יומיים תתקיים פגישה של כל הפלגים הפלסטינים במצרים, שתחזק את מעמד המועצה הצבאית המצרית החזקה במיוחד בעקבות עסקת השבויים", מסביר גורם ביטחוני בכיר. "מלך ירדן לא יכול להתבונן על כך מהצד כשהוא יודע שגם האחים המוסלמים במצרים נמצאים במגמת עלייה, וחמאס צובר לגיטימציה בעולם. לכן הוא מגיע לרמאללה כדי לחבק את הרשות הפלסטינית, לבקש מהם לאפשר לו לייצג אותם ולהגן על האינטרסים שלהם בעולם, או במילים אחרות - לחזק את מעמדו כבעל בית, לקראת נפילתו הצפויה של בשאר אסד ומהומות במצרים".

הגורם הבכיר הוסיף כי האלימות המתגברת ברחובות קהיר מעוררת בהלה בקרב אנשיו של מלך ירדן, החוששים שההפגנות האלימות יגלשו לממלכה ההאשמית שבה מארגנים האחים המוסלמים מדי יום שישי הפגנות שקטות כנגד המשטר. יצוין, שמאחורי הקלעים מתנהלים מגעים לאפשרות שחאלד משעל יעביר דווקא לירדן את לשכתו המדינית, ועמה השפעה רבה, ולא אל מצרים כפי שהאחים המוסלמים בקהיר מאוד מעוניינים.

במקביל לביקור המלך עבדאללה, המהווה להערכת הגורמים סימן להתחזקות של חמאס, החלו בדיונים פנימיים במערכת הביטחון לדבר על האפשרות שלמרות ההחלטות ההיסטוריות של ממשלות ישראל לדורותיהן, יאלצו גורמים במערכת הביטחון, באישור הממשלה, לדבר עם חמאס. גורם המצוי בפרטים סיפר בשיחות סגורות כי הנושא עלה. אחד הגומרים הסביר כי "חמאס צובר תהודה והכרה בעולם, ומדינות העולם מחפשות גורם משמעותי שיכול להשפיע. חמאס יקבל יותר כוח לאחר הפיוס עם הרשות הפלסטינית ולכן כבר היום נשאלת השאלה האם אנחנו צריכים לדבר עם חמאס".

עוד בנושא
המלך עבדאללה פסימי: "2011 - שנה רעה לשלום"
דיווח: "מלך ירדן עבדאללה סירב לפגוש את נתניהו"
חמאס ופתח סיכמו שהממשלה הבאה תשב בעזה


לפנייה לכתב: amirbohbot@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully