וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן: "הסנקציות - לשווא"; רוסיה: "לא מקובלות"

22.11.2011 / 10:27

בטהרן פטרו בזלזול את העיצומים שהטילו עליה ארה"ב, בריטניה וקנדה, שכן סחר החוץ האירני מתנהל ממילא ברובו עם מדינות אחרות. רוסיה: "הסנקציות מנוגדות לחוק הבינ"ל ומקשות על דיאלוג"

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק)

אירן מיהרה הבוקר (שלישי) להגיב לסנקציות האחרונות שהטילו עליה ארצות הברית, קנדה ובריטניה, והבהירה כי מדובר בתעמולה חסרת משמעות. "צעדים כאלו זוכים לגינוי של העם האירני", אמר דובר משרד החוץ בטהרן, ראמין מהמנפראסט. "אין להן כל משמעות, והן יהיו לשווא. לא תהיה להן כל השפעה על הסחר האירני עם מדינות אחרות". יש לציין כי יש מידה רבה של היגיון בדבריו: לסנקציות שמטילות מדינות המערב בלבד לא צפויה להיות השפעה רבה על הכלכלה האירנית, שכן רוב רובו של סחר החוץ האירני הוא עם מדינות כדוגמת רוסיה וסין, המתנגדות נחרצות להטלת סנקציות נוספות עליה.

מהמנפראסט הדגיש כי הסנקציות רק יגבירו את נחישותה של טהרן להמשיך בתוכניתה הגרעינית, המיועדת לטענתו ל"מטרות שלום" בלבד. לדבריו, "אם בני עמנו חשים שאויביהם רוצים לשלול מהם את זכויותיהם באמצעות איומים, בריונות ושיטות לא חוקיות ולא הגיוניות, הם רק ימשיכו בדרכם, נחושים מאי פעם".

גם ברוסיה מיהרו הבוקר לגנות את הסנקציות החדשות. לפי דיווח סוכנות הידיעות אינטרפקס, במשרד החוץ במוסקבה אמרו כי הסנקציות "אינן מקובלות, ומנוגדות לחוק הבינלאומי". דובר משרד החוץ, אלכסנדר לוקשביץ', הוסיף כי "סנקציות כאלו מסבכות משמעותית את המאמצים ליצור דיאלוג עם אירן".

הגרעין האירני - כותרות אחרונות:
הבית הלבן: נחריף הסנקציות על הנפט והבנקים באירן
צרפת קראה לסנקציות על אירן: "מהווה איום לשלום"
מעלימים ראיות? פעילות חשודה בבסיס גרעין באירן

מזכירת המדינה הילרי קלינטון ושר האוצר טימותי גייתנר מכריזים על הרחבת הסנקציות על אירן, וושינגטון, 21 בנובמבר 2011. רויטרס
מזכירת המדינה קלינטון ושר האוצר גייתנר מציגים את הסנקציות החדשות, אמש/רויטרס

אמש הכריז משרד האוצר של ארצות הברית על אירן כ"מוקד דאגה מרכזי להלבנת הון", והכריז על שורת עיצומים המונעים מבנקים אמריקאיים לסחור עמה. כמו כן, הרחיב את העיצומים על גורמים הקשורים לתעשיית הגרעין האירנית, והוסיף 11 אישים וחברות ל"רשימה השחורה" שנאסר לסחור עמה, בהם חברות הקשורות לתעשיית הגז הטבעי והנפט, אחד מעמודי השדרה של הכלכלה האירנית.

במקביל, ובמהלך מתואם, הודיעו גם משרדי האוצר של בריטניה ושל קנדה על הפסקת הקשרים המסחריים עם אירן, ועצירת כל המימון שמעניקים בנקים בריטים וקנדים למערכת הבנקאית באירן.

בהודעה של הבית הלבן על הסנקציות החדשות מטעמו של נשיא ארה"ב ברק אובמה, נאמר כי ארה"ב, כמו גם בריטניה וקנדה, "רואות בכלל המגזר הפיננסי של אירן - לרבות הבנק המרכזי שלה - איום לממשלות ולמוסדות פיננסיים הבאים עמו בקשר עסקי". אובמה ציין עוד כי ארצו תמשיך לחפש דרכים להגביר את הלחץ על טהרן כדי שזו תחדל מתוכניתה הגרעינית. שר האוצר טימותי גייטנר הסביר כי על הבנקים במערב להיזהר מסחר עם אירן, משום שהדבר עשוי לסייע לטהרן בפיתוח תוכניתה הגרעינית. "מוסדות פיננסיים ברחבי העולם צריכים לחשוב היטב על הסיכון שבעסקים עם אירן", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully