וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיצוץ עז בדרום לבנון: "במחסן נשק של חיזבאללה"

הארגון השיעי סגר במחסומים את אזור הפיצוץ שאירע הלילה סמוך לעיירה סדיקין, כ-12 ק"מ מצפון לגבול באזור מעלות, ומונע אפילו מצבא לבנון להגיע למקום. הערכה: הפיצוץ - במחסן תחמושת

עשרה ימים אחרי הפיצוץ המסתורי בבסיס הטילים באירן, בו נהרג בין היתר מי שנחשב למקים יחידת הטילים של חיזבאללה - אירוע מסתורי נוסף פוגע בבת חסותה הלבנונית של טהרן. פיצוץ רב עוצמה זיעזע הלילה (רביעי) את אזור העיירה סידיקין - מעוז של חיזבאללה בדרום לבנון, הנמצא כ-12 קילומטרים מגבול ישראל, מצפון למעלות. כך מדווחים הבוקר כלי תקשורת בלבנון.

מקורות באזור מסרו ל"דיילי סטאר" כי הפיצוץ אירע זמן קצר לאחר חצות, בין העיירה לכפר הסמוך דיר עמס, וכי לא ניתן לקבוע מה היה מיקומו המדויק, היות שהארגון השיעי הקים מחסומים ברדיוס של קילומטר מסביב למקום האירוע, ומונע אף מכוחות הביטחון הרשמיים של לבנון להגיע אליו. בכלי התקשורת הלבנוניים נשמעו הערכות לפיהן הפיצוץ אירע במחסן נשק או תחמושת של הארגון.

פיצוץ בלבנון מחסן נשק חיזבאללה. AP
מחסן שהתפוצץ בביתו של פעיל חיזבאללה בדרום לבנון באוקטובר 2009/AP

דובר של כוח שמירת השלום של האו"ם בדרום לבנון, יוניפי"ל, אמר כי שמע על הפיצוץ בתקשורת. "אין לנו שום מידע כרגע", אמר הדובר, אנדיראה טרנטי, בראיון טלפוני ל"דיילי סטאר". "אנחנו בודקים את הדיווח".

בשנים האחרונות אירעו כמה מקרים של פיצוצים במחסנים של חיזבאללה בדרום לבנון. בעקבות פיצוץ כזה ביולי 2009 בכפר חירבת סאלם, אף נפוצו דיווחים כי הוא אירע במחסן נשק כימי. שלושה חודשים לאחר מכן אירע פיצוץ נוסף בביתו של פעיל חיזבאללה בכפר טייר פילאסי, שנחשד גם הוא כמחסן נשק. לפני כשנה, בספטמבר 2010, אירעה סדרת פיצוצים בכפר שהבייה, ככל הנראה במחסני תחמושת.

אתמול התייחס השר להגנת העורף, מתן וילנאי, לאפשרות של התלקחות בגבול הצפון במהלך ביקור בקריית שמונה, ואמר כי "אנחנו משקיעים משאבים ומאמצים רבים כדי להכין את הצפון למקרה של מלחמה נוספת עם חיזבאללה, ובפעם הבאה שזה יקרה - אנחנו נדע להתמודד עם המצב בצורה טובה יותר. אל תטעו לרגע, חיזבאללה פוחד מאיתנו פחד מוות".

חיזבאללה - כותרות נוספות:
"חיזבאללה חשף ועצר רשת של מרגלים מה-CIA"
"הקצין שנהרג באירן - מקים יחידת הטילים של חיזבאללה"
דיווח: חיזבאללה מגייס מילואים למלחמה עם ישראל
אחרי נפילת אסד - מה יעלה בגורל חיזבאללה?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully