וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה: נזק מוחי לאישה בשל אלרגיה לצבע שיער

ג'ולי מקאבי, אם לשניים בת 38, צבעה את שיערה בחומר של ל'אוריאל, ולפתע התקשתה בנשימה ולבה חדל לפעום. היא מאושפזת כבר 3 שבועות בתרדמת. ככל הנראה, הגיבה לחומר PPD המשמש לצבע כהה

חומר למחשבה עבור צובעות השיער: ג'ולי מקאבי, אם לשניים מחבל יורקשייר שבצפון אנגליה, מאושפזת בטיפול נמרץ ושרויה בתרדמת, וככל הנראה ספגה נזק מוחי בלתי הפיך, בעקבות שימוש בצבע שיער של חברת ל'אוריאל, שאליו פיתחה תגובה אלרגית. כך מדווחים הבוקר (שני) כמה מעיתוני בריטניה.

לפי הדיווחים, האירוע התרחש לפני שלושה שבועות, ב-30 באוקטובר. מקאבי, מתווכת דירות בת 38, השתמשה בערכת הצביעה הביתית "ל'אוריאל פרפרנס", כשלפתע דיווחה על קשיי נשימה. בעלה ראסל הבהיל אותה לבית החולים הקרוב, אך בדרך חדל לבה לפעום. הצוות הרפואי הצליח להחיותה לאחר שש דקות ללא דופק, אך היא נותרה בתרדמת - ובבית החולים הבהירו לבעלה ולילדיה - בן 20 ובת 15 - כי עקב הנזק המוחי שנגרם, "היא כנראה לא תהיה שוב אותה ג'ולי".

הסיבה למקרה הטראגי טרם התבררה במלואה, אולם בני משפחתה של מקאבי אמרו לתקשורת כי למיטב הבנתם, על פי ההסברים שקיבלו, היא פיתחה תגובה אלרגית לחומר פי-פנילאמדיאמין (PPD) המצוי בחומר הצביעה. "מה שקרה לה נגרם בגלל הצבע שהיא שמה על הראש", אמר לעיתון "מטרו" אביה של מקאבי, קית' מילר. "החומר הזה הרס את המשפחה שלי. כמחווה לבת שלי, אני מתכוון לעשות כל שביכולתי כדי לוודא שהחומר הזה ייאסר למכירה".

PPD הוא חומר המשמש בצבע שיער, במטרה להעניק לשיער בהיר או אפור גוון כהה יותר. הוא נאסר כבר לשימוש במספר ארצות באירופה, אך בבריטניה השימוש בו מותר - אף שבעבר כבר אירעו כמה מקרים של תגובה אלרגית לחומר. מחברת ל'אוריאל נמסרה הודעה לעיתונות בתגובה לפרסום, בה נאמר כי "איננו יודעים את פרטי המקרה, ולכן יהיה זה בלתי הולם שנגיב עליו. נעשה כל שביכולתנו כדי לסייע ולספק מידע נחוץ לגברת הזו ולמשפחתה במהלך הטיפול הרפואי".

עוד על תגובות אלרגניות חריפות
טרגדיה בצפון: בת 6 מתה במהלך טיפול שיניים
יוזמה: מסעדות יחויבו לפרסם מידע על גורמים לאלרגיה
אכלה במסעדה בתל אביב ומתה מאלרגיה לאגוזים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully