וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אכלה במסעדה בתל אביב ומתה מאלרגיה לאגוזים

אריאל נוי וקובי דוד

21.7.2011 / 14:27

חן אפרת, תושבת אילת בת 26, אכלה במסעדה בתל אביב והובטח לה כי הקינוח שהזמינה אינו מכיל אגוזים. לאחר שעות ספורות לקתה בתגובה אלרגית חריפה והיום נקבע כי היא במצב של מוות מוחי

חן אפרת, בת 26 מאילת מתה היום (חמישי) מוות מוחי לאחר שאכלה קינוח במסעדה תל אביבית. זאת בשל תגובה אלרגית חריפה לאגוזים. ככל הנראה, הצעירה הזמינה וופל בלגי. על פי עדות חברותיה, היא הדגישה בפני המלצר כי היא אלרגית לאגוזים. אז הובטח לה כי כי קינוח השוקולד שהזמינה מכיל ממרח שוקולד של המותג "השחר", שאינו מכיל אגוזים. נראה כי למרות בקשתה המפורשת, כלל הקינוח שקיבלה אגוזים.

מספר שעות לאחר הארוחה, קיבלה הצעירה התקף אלרגי. הצעירה הובהלה לבית החולים איכילוב בתל אביב כשהיא במצב קשה, לאחר החייאה ממושכת של צוותי מד"א ובמצב של אי ספיקה נשימתית קיצונית וחוסר הכרה. זאת על רקע התקף אסטמה משני לאלרגיה, כתוצאה מאכילת האגוזים. היא אושפזה במחלקה לטיפול נמרץ ובמשך מספר ימים הידרדר מצבה עד שהוגדר כמוות מוחי.

עומס במסדרונות בית החולים איכילוב בעקבות עיצומי האחיות, ינואר 2011. נמרוד סונדרס
"לצערנו, חרף מאמצי הרופאים, נקבע הבוקר כי היא שרויה במצב של מוות מוחי". בית החולים איכילוב/נמרוד סונדרס

מבית החולים איכילוב נמסר כי ?הצעירה הועברה לטיפול נמרץ מידית תוך טיפול מאסיבי להצלתה. במהלך שלושת הימים הראשונים נעשו בה טיפולים שונים, שחלקם אף ייצבו את מצבה, אך לצערנו, חרף מאמצי הרופאים, נקבע הבוקר כי היא שרויה במצב של מוות מוחי.?

משפחת הצעירה ביקשה למסור כי היא מבקשת לתרום את איבריה למען חולים אחרים. דבורה שרר, דוברת המרכז הלאומי להשתלות, אמרה כי "המשפחה הסכימה לתרום את איבריה של בתם, ומתוך האסון הכבד שלהם להציל את חייהם של אחרים. לאחר סיום ההליך המקובל של המרכז הלאומי להשתלות נצא בהודעה מסודרת באשר לאיברים שנתרמו, על פי הנהלים המקובלים".

מקרה נוסף של תגובה אלרגית אירע שלשום בצפון. לחדר המיון בבית החולים רמב"ם בחיפה הגיע פעוט בן 10 חודשים אשר סבל מתגובה אלרגית לטחינה. הפעוט הגיע לאחר שפיתח פריחה ונפיחות באזור הפנים עקב רגישות לשומשום. עם הגיעו לבית החולים, קיבל הפעוט המשך טיפול לאלרגיה ממנה הוא סובל ונשאר במחלקה להשגחה במשך יממה. היום, שוחרר הפעוט לביתו כשהוא חש בטוב.

לדברי ד"ר גל נוימן, רופא במחלקת ילדים א' בבית החולים לילדים ברמב"ם, שטיפל בפעוט, הטיפול שקיבל בשטח הציל את חייו: "הביטוי הראשון לרגישות הוא הופעת פריחה. כשההורים הבחינו בפריחה על פניו של התינוק, הם הזעיקו את מד"א והתינוק קיבל זריקת אדרנלין שעצרה את התגובה האלרגית. במקרים של רגישות למזונות מסוימים, הופעת אלרגיה יכולה לבוא לידי ביטוי בנפיחות בפנים ובאזור הצוואר ואפילו באזור הפה והגרון ועלולה להוביל לחנק. אם ההורים לא היו מבחינים בסממנים, המקרה יכול היה להסתיים אחרת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully