וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוזמה: מסעדות יחויבו לפרסם מידע על גורמים לאלרגיה

ניר יהב

24.7.2011 / 17:02

על פי הצעת החוק של ח"כ טיבי, שהועלתה בעקבות מותה של הצעירה חן אפרת מקינוח שהכיל אגוזים, השר הממונה יוכל לשלול את רישיון העסק של מי שלא יעמוד בדרישה

בעקבות מותה הטרגי של הצעירה חן אפרת, שאכלה קינוח שהכיל אגוזים במסעדה בתל אביב, הגיש היום (ראשון) ח"כ אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל) הצעת חוק שתחייב בעלי מסעדות ובתי קפה לציין בתפריט מידע אודות רכיבים אלרגניים שעלולים להופיע באחת המנות. הצעת החוק מקנה לשר הממונה סמכות לשלול רישוי עסק מבעל מסעדה שלא ימלא אחר ההוראות ולא יפרט על רכיבים אלרגניים בתפריט.

עוד בנושא
”הצעירה שמתה מאלרגיה אכלה במסעדת ’לה-גופרה’”
פרשנות: מי יפצה את משפחת הצעירה שמתה מאלרגיה?
הצעירה שמתה מאלרגיה לאגוזים הובאה למנוחות באילת

"יש לתת חופש נגישות למידע לאנשים שסובלים מאלרגיה מסוימת שתוצאותיה לצערי עלולות להיות קטלניות, בדומה למקרה האחרון של המנוחה חן אפרת", אמר ח"כ טיבי. חן אפרת, בת 26 מאילת מתה ביום חמישי לאחר שאכלה קינוח במסעדת "לה גופרה" בתל אביב, זאת בשל תגובה אלרגית חריפה לאגוזים. על פי עדות חברותיה, היא הדגישה בפני המלצר כי היא אלרגית לאגוזים. הובטח לה כי קינוח השוקולד שהזמינה מכיל ממרח שוקולד שאינו מכיל אגוזים. אלא שלמרות בקשתה המפורשת, הקינוח כלל אגוזים. אפרת קיבלה התקף אלרגי חמור ומתה.

"רימו את הבת שלי במסעדה כשאמרו לה שהמאכל לא מכיל אלרגנים", אמרה אמה, מלכה, במסיבת עיתונאים שקיימה בבית החולים איכילוב בעיר, אושפזה בתה בטרם מותה. "קטפו לי את הפרח. הרעילו את הבת שלי. היא מקפידה כל החיים שלה, מאז שהיא ילדה היא ידעה שזה לא טוב לה".

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully