וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשנות: מי יפצה את משפחת הצעירה שמתה מאלרגיה?

עו"ד ענת קאופמן

22.7.2011 / 16:44

חן אפרת מתה לאחר שאכלה קינוח אשר הכיל אגוזים, למרות שהדגישה במפורש כי היא אלרגית להם. עורכת הדין ענת קאופמן סבורה כי בעלי המסעדה יחויבו לשאת באחריות ולפצות את משפחתה

כאשר בוחנים את הנסיבות שהובאו עד כה בתקשורת בהקשר למותה של חן אפרת שסבלה מתגובה אלרגית לאגוזים לאחר שאכלה קינוח במסעדה בתל אביב, נראה כי אין ספק שהייתה כאן רשלנות שהתבטאה בשרשרת של ליקויים חמורים שהביאו למותה של הצעירה. יש מקום לתביעה לפיצויים בגין רשלנות ועל האחראים למוות לשאת במלוא הנזקים. אבל את מי ניתן לתבוע?

מדיווחים בכלי התקשורת עולה, כי אפרת הדגישה בפני המלצרית כי היא סובלת מאלרגיה לאגוזים ולכן ביקשה טרם החלה באכילה לוודא כי המנה, ובעיקר השוקולד, אינם מכילים אגוזים. לדברי חברתה, אפרת אף הזהירה באופן מפורש כי היא עלולה למות באם תאכל אגוזים. במקרה כזה היה עליהם לוודא באופן ברור וחד את הרכב המנה ולא להסתפק במענה שאינו אחראי.

מדובר בשרשרת של אחראים בהם המלצרית ועובדי המטבח, אך בראש עומדים בעלי המסעדה, שהם המעסיקים. האחריות שלהם היא לכל הפחות אחריות שילוחית על מעשי העובדים וייתכן שאף אחריות ישירה בהתאם לנסיבות שיתבררו בהמשך - כאשר יובהר עד היכן הגיע הבירור בנושא, ומי הטעה את הצעירה. נראה כי בנסיבות העניין לא ניתן להטיל איזושהי רשלנות תורמת של הצעירה, זאת לאחר שהיא נקטה באקט ברור, שאלה במתכוון על הרכב המנה וסביר היה מבחינתה להסתמך על תשובת המלצרית. ההטעיה כאילו מדובר בשוקולד "השחר" שאינו מכיל אגוזים רובצת לפתחם של בעלי המסעדה שצריכים לשאת באחריות המלאה ובפיצוי.

סכום הפיצויים עתיד להיות מחושב על בסיס ההלכה שנקבעה לפני מספר שנים בבית המשפט העליון, לפיה אדם שנפטר עקב מעשי רשלנות זכאי לפיצוי בגין השנים האבודות. גובה הפיצוי מחושב בהתאם לנתונים האישיים של הנפטר הכוללים מצב אישי, מצבו המשפחתי, מספר ילדים, גיל, מקצוע, שכר וכו'. כמו כן, זכאי עזבונו של הנפטר לפיצוי בגין אבדן תוחלת חיים שגובהו מושפע בעיקר מגילו של הנפטר - כך שככל שמדובר בגיל צעיר יותר ובאובדן של שנות חיים רבות יותר, הפיצוי גבוה יותר. כמו כן, מוענק פיצוי בגין כאב וסבל ובעניין זה יש לקחת בחשבון את הזמן שעבר מהרגע שבו החלה לחוש ברע, את תחושת המחנק הקשה ורגעי האימה שבוודאי עברו עליה עד לפטירתה כעבור מספר שעות. גובה הפיצוי הצפוי במקרים כאלו עומד על כמיליון שקלים.

עוד על הצעירה שמתה מאלרגיה לאגוזים:
הצעירה שמתה מאלרגיה לאגוזים הובאה למנוחות באילת
אם הצעירה שמתה מאלרגיה: "הרעילו את הבת שלי"
אכלה במסעדה בתל אביב ומתה מאלרגיה לאגוזים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully