וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אם הצעירה שמתה מאלרגיה: "הרעילו את הבת שלי"

אריאל נוי

21.7.2011 / 16:44

אמה של חן אפרת, שמתה לאחר שאכלה במסעדה קינוח שהכיל אגוזים ופיתחה אלרגיה חריפה, תקפה את המסעדה: "רימו את הבת שלי כשאמרו לה שהמאכל לא מכיל אלרגנים". המשפחה תתרום את אבריה

דניאל בוק

(עריכה: יותם בן-דוד, צילום: דניאל בוק)

מלכה אפרת, אמה של חן אפרת, בת 26, שמתה היום (חמישי) מוות מוחי בעקבות אלרגיה לאגוזים, זועמת על כך שלבתה הוגש במסעדה קינוח שהכיל אגוזים, למרות בקשתה המפורשת. "רימו את הבת שלי במסעדה כשאמרו לה שהמאכל לא מכיל אלרגנים. קטפו לי את הפרח. הרעילו את הבת שלי", אמרה האם מלכה במסיבת עיתונאים שקיימה בבית החולים איכילוב, שם הייתה בתה מאושפזת.

ככל הנראה, הצעירה הזמינה וופל בלגי במסעדה תל אביבית. על פי עדות חברותיה, היא הדגישה בפני המלצר כי היא אלרגית לאגוזים. אז הובטח לה כי כי קינוח השוקולד שהזמינה מכיל ממרח שוקולד של המותג "השחר", שאינו מכיל אגוזים. נראה כי למרות בקשתה המפורשת, כלל הקינוח שקיבלה אגוזים.

חן אפרת, בת 26 מאילת, מתה בגלל תגובה אלרגית לאגוזים בנוטלה, יולי 2011. אורי לנץ
"היא מקפידה כל החיים שלה. מאז שהיא ילדה היא ידעה שזה לא טוב לה", חן אפרת/אורי לנץ

"היא מקפידה כל החיים שלה. מאז שהיא ילדה היא ידעה שזה לא טוב לה", הוסיפה האם. "אני כועסת. פה בישראל לא מודעים לדבר הזה. אני לא יודעת איך אני חוזרת הביתה בלעדיה".

"כשהודיעו לי, הגעתי לבית החולים תוך זמן קצר והבת שלי הייתה רדומה. היא לא ראתה אותי. גם בעלי לא ראה אותה. רק חיבקתי ונישקתי אותה, היא לא יכלה לראות אותי".

"הדבר הטוב שעשיתי למרות שלקחו לי את הבת שלי זה לתרום את האברים שלה. אם הבת שלי איננה, שמישהו אחר יהנה. שאנשים ייתרמו כמו שאני תורמת את הבת הכי יפה שלי. אני רוצה לעזור למרות שכואב לי. אם הלב של הבת שלי אצל מישהי אחרת, אז הבת שלי עוד חיה. עדיין פה".

הרופא שטיפל בצעירה הסביר כי "מדובר בסיפור טראגי של בחורה צעירה שנפטרה מאלרגיה לאגוזים. התופעה של אלרגיה לאגוזים ומזון נעשית שכיחה יותר ויותר. הבעיה היא שרגישות כזאת במקרה של מישהו שסובל גם מאסטמה יכולה להסתיים במוות. אצלנו בארץ חן היא אולי הראשונה שנפטרה מאלרגיה לאגוזים. אם היא הייתה נושאת מזרק עם תרופה, היא הייתה עשויה להינצל".

עוד בנושא
אכלה במסעדה בתל אביב ומתה מאלרגיה לאגוזים

לפניות לכתב: arielnews@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully