וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהפך בספרד: ניצחון מוחץ למפלגת המרכז-ימין

21.11.2011 / 0:06

ניצחון סוחף למפלגת הימין -"המפלגה העממית" השמרנית אשר זכתה ב-186 מ-350 המושבים בבית התחתון בפרלמנט. הסוציאליסטים שקיבלו רק 29% מהקולות הודיעו על מפלתם לאחר 7 שנים בשילטון

"המפלגה העממית" השמרנית בספרד (People's Party) ניצחה ככל הנראה בבחירות שהתקיימו אתמול (ראשון) בספרד - כך עולה מבדיקת 99.5% מקולות הבוחרים. השמרנים זכו ב-186 מושבים מתוך 350 בבית התחתון של הפרלמנט. המפלגה הסוציאליסטית, בראשה עמד עד לבחירות חוסה לואיס ספאטרו, כבר הודיעה בהפסדה, אחרי שבע שנים בשלטון. הסוציאליסטים זכו ל-29% בלבד מהקולות, כ-111 מושבים בפרלמנט. העומד בראש "המפלגה העממית", מריאנו ראחוי, צפוי להרכיב את הממשלה הבאה - ולאור הניצחון הסוחף, הוא לא אמור להיתקל בקשיים משמעותיים במשימתו.

חגיגות ניצחון של תומכי המפלגה העממית שניצחה בבחירות בספרד. רויטרס, רויטרס
חגיגות ניצחון של תומכי "המפלגה העממית"/רויטרס, רויטרס

לאחר שניספרו מרבית קולות הבוחרים, נאם ראחוי, כשהוא מתמקד בדבריו במשבר הכלכלי החמור שפקד את ספרד. הוא הבהיר כי לא ניתן יהיה לבצע ניסים על מנת להיחלץ מהמשבר הכלכלי אליו נקלעה מדינתו והוסיף כי ספרד חייבת להשיב את כבודה באירופה. במהלך נאומו, פנה ראחוי לבוחריו וביקש מהם "סייעו לי. אנו עומדים בפני זמנים קשים", אך הותיר שמץ של אופטימיות, "ספרד חייבת להשיב את כבודה בקרב מדינות אירופה - אנו נפסיק להיות הבעיה של אירופה ונהפוך להיות חלק מהפיתרון".

הבחירות נערכו ביום גשום ברחבי המדינה, כאשר ברקע האבטלה הגואה, הקיצוצים בהוצאה הציבורית ומשבר חוב ששם את ספרד בחזית מאבק ההישרדות של גוש האירו. אלה, ככל הנראה, עמדו לעוכריו של מי שהחליף את ראש הממשלה חוסה לואיס ספאטרו בראש המפלגה הסוציאליסטית, אלפרדו פרס רובלקאבה, והביאו להפסדם. יריבהם האשימו אותם כי לא פעלו במהירות למניעת ההידרדרות במצבה של המדינה, ואישרו מאוחר מדי את צעדי הצנע, שהתבטאו בקיצוצים בשכר, במשרות ובהטבות.

ראש ממשלה קודר וזהיר

במדינה שהולכת וגולשת אל עבר מיתון כלכלי עמוק, עמדה האבטלה - העומדת על שיעור של 22%, הגבוה ביותר באירופה - במרכז מערכת הבחירות, לצד החשש שהמדינה תיכנע גם היא למשבר החוב האירופי, שכר העלה את החוב הלאומי למימדים מדאיגים. "אני לא יודע אם ראחוי באמת מסוגל לתקן את המצב - הכל כל כך גרוע - אבל לי כבר ממילא אין יותר לאן להידרדר", אמר נהג המשאית המובטל פרננדו גרסיה, בן 40, שמתכוון להצביע למפלת העם. "אם ההורים לא היו עוזרים לי, הייתי עכשיו ברחוב. זה כל כך משפיל".

ראחוי, בן 56, רשם רכוש במקצועו שכיהן בעבר כשר פנים, אדם קודר וזהיר, נטול כריזמה מיוחדת, אינו זוכה לאהדה ציבורית יוצאת דופן - אך הוא עדיין נתפש כפתרון מוצלח יותר למשבר הכלכלי מאשר רובלקאבה בן ה-60, פרופסור לשעבר לכימיה, אדם חד-לשון הידוע במחוות הידיים המוגזמות שלו, שכיהן גם הוא בעבר כשר פנים. עם נצחונו, יהיה ראחוי נתון ללחץ עצום למנות שר אוצר "במשקל כבד", דמות בינלאומית מוכרת כלשהי, ולהנהיג מיד שורה של צעדים כלכליים כדי להשתלט על הגירעון הצומח.

עוד בנושא:

מסתמן: מהפך בספרד, ניצחון למפלגת המרכז-ימין
ספרד: המצביעים נקמו ברה”מ בבחירות המקומיות
בחירות בספרד: הימין צועד לעבר ניצחון סוחף


(עדכון ראשון: 23:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully