וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרמניה אישרה הגדלת קרן החילוץ האירופית

26.10.2011 / 16:18

על רקע פגישת מנהיגי אירופה בבריסל אישר הבונדסטאג בגרמניה את הגדלת קרן החילוץ האירופית. על פי ההערכות הקרן תורחב לטריליון אירו

בית המחוקקים התחתון בגרמניה אישר בצהריים את הגדלת קרן החילוץ האירופית למדינות מוכות החוב בגוש היורו. טרם הוחלט על היקף ההרחבה, אך ההערכות גורסות כי הקרן תורחב לטריליון יורו לעומת 440 מיליארד יורו כיום.

ההצבעה עברה ברוב גדול: 503 תמכו, 89 התנגדו ו-4 נמנעו. בכך העניק הבונדסטג לקנצלרית גרמניה מנדט רחב במאמציה לחתור להסכם בפסגת מנהיגי האיחוד האירופי, הנערכת בימים אלה בבריסל, לאחר שבחודשים האחרונים נתקלה מרקל בביקורת נוקבת במולדתה.

בהצעת החוק שאושרה נכלל סעיף המציין מפורשות כי הבנק המרכזי האירופי לא יחוייב ברכישת אג"ח ממשלתי בשוק המשני, וכי חילוץ המדינות עתירות החוב, ובראשן יוון, לא יהיה מנת חלקו הבלעדית של הבנק.

אמש הביעה מרקל התנגדות לכך שבטיוטת ההסכם בפסגת האיחוד ייכתב כי מדינות אירופה תומכות בהמשך שימוש באמצעים לא סטנדרטיים של הבנק המרכזי של אירופה.

אמצעים בלתי סטנדרטיים אלה הם רכישת אג"ח של איטליה וספרד, שנועדה למנוע את נפילתן בעקבות בריחת המשקיעים. התנגדות גרמניה למעורבות מתמשכת של הבנק המרכזי משמעותה חוסר תמיכה באג"ח של שתיים מהכלכלות הגדולות באירופה שסובלות מהשפעות המשבר של יוון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully