וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן לא תבוא לועידת סבא"א נגד נשק גרעיני במזה"ת

אירן לא תשתתף בכנס בשבוע הבא בווינה, לפירוק הנשק הגרעיני מהזרח התיכון. גם ישראל אמורה להשתתף בוועידה, אך בדרג נמוך יחסית, ורק אחרי שקיבלה ערבויות לפיהן סדר היום יהיה "נוח"

אירן לא תיקח חלק בוועידה מיוחדת שתכנס הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) בשבוע הבא, ועידה בה אמורות מדינות המזרח התיכון לדון בפירוז המזרח התיכון מנשק גרעיני - כך אישר אמש (שישי) שליח אירן לארגון, עלי אסכר סולטניה.

הסוכנות קיבלה החלטה להביע "דאגה עמוקה" מתכנית הגרעין האירנית, שלפי הדו"ח שפרסמה לאחרונה יש בה היבטים צבאיים משמעותיים. הצעת ההחלטה אושרה ברוב של 32 מבין 25 חברי מועצת הנגידים של אסיפת הסוכנות בווינה. שתי מדינות, קובה ואקוודור, התנגדו, ומדינה אחת, אינדונזיה, נמנעה בהצבעה.

כינוס מועצת הנגידים של סבא"א, וינה, 12 בספטמבר 2011. Ronald Zak, AP
ישראל הסכימה להשתתף בדרג פקידותי נמוך - ורק תוך הצבת תנאים לפיהם היא לא תידרש לדון בפירוקה-שלה מנשק. ועידת סבא"א בספטמבר/AP, Ronald Zak

למרות הלשון החריפה היחסית של ההצעה, בהצעה אין למעשה צעדים משמעותיים, שמטרתם למנוע מאירן להמשיך לדהור לעבר פצצה גרעינית, בשל התנגדותן של רוסיה וסין להטיל עליה עיצומים במועצת הביטחון של האו"ם.

אירן: יו"ר סבא"א - מנהל בלתי מקצועי

סולטניה השתלח במנהל סבא"א, יוקיה אמנו, וכינה אותו "בלתי מקצועי". עוד אמר השליח האירני כי הוא סבור שהוועידה בשבוע הבא לא תניב כל תוצאות רצויות. בוועידה, שאמורה להתכנס בימים שני ושלישי בווינה, צפויה להשתתף ישראל וכן מדינות ערב. בעיתון "הארץ" פורסם כי ישראל – שסירבה עד היום בעקביות להשתתף בכינוסים מסוג זה - הסכימה לשלוח למטה הסוכנות רק את סגן יו"ר הוועדה לאנרגיה אטומית ולא נציג בכיר יותר, והציבה תנאים שונים לסדר היום של הכינוס.

בארצות הברית בירכו מוקדם יותר על החלטת הסוכנות. מזכירת המדינה הילרי קלינטות אמרה: "הדו"ח שפרסמה סבא"א מוכיח כי למרות הכחשותיה, אירן מפתחת טכנולוגיה שיכולה לשמש רק לתוכנית נשק גרעיני. בשבועות הקרובים ארצות הברית, יחד עם שותפותיה, תפעל להגברת הלחץ על אירן עד שזו תחליט לעמוד במחויבותיה כלפי העולם".

לקראת תקיפה באירן? סיקור מיוחד בוואלה! חדשות
סבא"א גינתה את אירן - אך לא נקטה צעדים עם משמעות
לאון פנטה: "תקיפה באירן תפגע בכלכלה העולמית"
רוסיה וסין מקשיחות עמדה: "לא לסנקציות על אירן"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully