וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאון פנטה: "תקיפה באירן תפגע בכלכלה העולמית"

שר ההגנה האמריקאי אמר כי מוטב להתמקד בלחץ דיפלומטי והטלת סנקציות על אירן. עם זאת, ההצהרה באה במקביל לניסוי שערכה ארה"ב בשיגור טיל על קולי שיכול להגיע לכל מקום בעולם בתוך שעה

שר ההגנה האמריקאי, לאון פנטה, הזהיר הלילה (שישי) מתקיפה באירן, שלדבריו עשויה לפגוע בכלכלה העולמית, והוסיף כי ארצות הברית מתמקדת בלחץ דיפלומטי ובהטלת סנקציות על טהרן. "תקיפה באירן תוביל להשלכות כלכליות שעשויות להשפיע לא רק על הכלכלה בארצות הברית, אלא גם על כלכלת העולם כולו", אמר פנטה לכתבים במהלך ביקורו בקנדה, שם הוא משתתף בפורום ביטחוני ואף צפוי להיפגש עם שר הביטחון, אהוד ברק.

מנגד, נראה שהפנטגון נערך גם לאפשרויות אחרות, שכן אמש ביצעה ארה"ב ניסוי מוצלח בשיגור טיל במהירות גבוהה יותר ממהירות הקול. הטיל אמור לספק לצבא האמריקאי את האפשרות לתקוף מטרות בכל מקום בעולם בפחות משעה. מהפנטגון נמסר כי "הנשק העל-קולי המתקדם" (AHW) שוגר באמצעות רקטה בהוואי, עף דרך האטמוספירה העליונה מעל האוקיינוס השקט ולאחר מכן פגע ביעדו באיי מרשל, המרוחק בכ-4,000 קילומטרים ממקום השיגור.

עד היום הטילה מועצת הביטחון של האו"ם ארבעה סבבי סנקציות על אירן. הראשון, בדצמבר 2006, אז אסרה על סחר עם אירן בחומרים וטכנולוגיה הקשורים לתחום הגרעין, והקפיאה נכסים של בכירים הקשורים לתוכנית הגרעין שלה. הסבב השני, במרץ 2007, אז אסרה מועצת הביטחון לחלוטין סחר נשק עם אירן, והרחיבה את הקפאת הנכסים. הסבב השלישי, במרץ 2008, הרחיב עוד את הקפאת הנכסים, והתיר למדינות להטיל פיקוח על פעילותם של בנקים אירניים, ולערוך חיפושים במטוסים וכלי שיט אירניים העוברים בשטחן.

הסבב האחרון, ביוני 2010, הידק עוד את אמברגו הנשק, אסר על אירן להשתתף בכל פורום בינלאומי הקשור לטילים בליסטיים, הטיל איסורי נסיעה על אישים הקשורים לתוכנית הגרעין, הקפיא נכסים של משמרות המהפכה וחברות הסחר הימי של אירן, והמליץ למדינות להטיל עוד שורת הגבלות על גופים אירניים הפועלים בשטחן. עם זאת, עיתון ה"גרדיאן" דיווח כי לפי מקורות דיפלומטיים, אירן מגלה עד כה "עמידות מפתיעה" מול כל הסנקציות שהוטלו עליה.

לקראת תקיפה באירן? סיקור מיוחד בוואלה! חדשות
רוסיה וסין מקשיחות עמדה: "לא לסנקציות על אירן"
ברק: לו הייתי אירני, גם אני הייתי רוצה נשק גרעיני
בכיר אירני: הפיצוץ בבסיס - תאונה, די לסיפורים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully