וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזכ"ל סבא"א: אירן תצטרך לספק תשובות על הגרעין

יוקיו אמאנו, מחבר הדו"ח האחרון, הבהיר בכינוס סוכנות הגרעין כי "חובתו להתריע בפני העולם" על החששות מהגרעין האירני. דיווח: בכינוס תפורסם הצהרה ובה ביקורת רפה בלבד על אירן

אירן תצטרך "לענות לשאלות" על תוכנית הגרעין שלה, בעקבות הדו"ח האחרון שמצא כי היא חותרת להשגת נשק גרעיני - כך אמר אחר הצהריים (חמישי) מזכ"ל הסוכנות לאנרגיה אטומית של האו"ם (סבא"א), יוקיה אמאנו, בדברים שנשא בכינוס מועצת הנגידים של הסוכנות בווינה. "די ברור שיש כאן עניינים שאירן תצטרך לתת תשובות אליהם", אמר אמאנו במסיבת עיתונאים. "זו חובתי להתריע על כך בפני העולם".

מוקדם יותר, בפתח הכינוס, אמר אמאנו כי הוא מעוניין לשלוח לאירן "כוח משימה מיוחד" שיבדוק את החששות שעלו בדו"ח האחרון. אמאנו אמר כי הוא פנה לצורך כך במכתב לבכירים בתכנית הגרעין האירנית, והוסיף כי "אני מקווה שמועד מתאים לביקור יוסכם בקרוב. חיוני שכל משימה שכזו תהיה מתוכננת היטב, ושתענה על השאלות הכלולות בדו"ח שלנו".

הגרעין האירני בעקבות דו"ח סבא"א - עוד כותרות:
אובמה ונשיאי רוסיה וסין: "תגובה משותפת" לאירן
רוסיה וסין מקשיחות עמדה: "לא לסנקציות על אירן"
ברק מכחיש ההתבטאות על אירן: "רק השבתי לשאלה"
האם ישראל אחראית לווירוס החדש שפגע באירנים?

הכור הגרעיני ליד בושהר, אירן, אוגוסט 2004. Iran's Atomic Energy Organization, AP
הכור הגרעיני בבושהר/AP, Iran's Atomic Energy Organization

מחר אמורה הסוכנות להצביע על הצהרה מוסכמת בנושא אירן - ולפי דיווח שפירסמה היום סוכנות הידיעות AP, היא תכלול ביקורת רפה על אירן בלבד. לפי הדיווח, חברות הסוכנות הצליחו להגיע לנוסח מוסכם להצהרה בנושא אירן, שעותק של טיוטת שלו הגיע ליד AP. ההצהרה הזו, דווח, כוללת ביקורת על אירן והבעת "דאגה משמעותית" מאי עמידתה בהתחייבויותיה בתחום הגרעין, אך עושה זאת בשפה מתונה מספיק, כדי לאפשר את תמיכתן של רוסיה וסין, המתנגדות נחרצות להטלת סנקציות על אירן.

דיפלומטים ששוחחו בנושא עם AP תיארו את ההצהרה כ"פשרה". יודגש כי בכל מקרה, להחלטת הסוכנות יש ערך הצהרתי בלבד. החלטות מעשיות לגבי אירן כגון הטלת סנקציות, יכולות להתקבל במועצת הביטחון של האו"ם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully