וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משה קצב: "בית המשפט הוציא אותי להורג"

בראיון לרשת ב', האשים הנשיא לשעבר את מני מזוז בשיבוש הליכי משפט, אמר כי טרם התפנה לחשוב על חנינה, אך אמר שאם פגע במישהי - הוא מתנצל. הוא טען: "בית המשפט הוציא אותי להורג"

יח"צ - חד פעמי

(הקלטה - באדיבות "הכל דיבורים", רשת ב')

נשיא המדינה לשעבר, משה קצב, שערעורו לבית המשפט העליון נגד הרשעתו באונס נדחה והוא צפוי להתחיל לרצות בקרוב שבע שנות מאסר, התראיין הבוקר (חמישי) לאיילה חסון בתכנית "הכל דיבורים" ברשת ב', ושטח את טענותיו נגד המשפט שהתנהל נגדו. לדבריו, בית המשפט המחוזי "הוציא אותו להורג". הוא אמר: "ארור היום שנבחרתי לנשיא המדינה", אך ציין: "חברי הכנסת בחרו בי בגלל שאני אדם ישר, ולא היה שמץ בשמועות".

קצב, שצפוי להתחיל לרצות את עונשו ב-7 בדצמבר, הבהיר כי הוא מכבד את החלטת בית המשפט, אך אמר כי הוא ימשיך להילחם על חפותו. "אני נתון בסערת רגשות, מצבי הנפשי קשה אך אין לי שום מחשבות לפגוע בעצמי, מדובר בשמועות שהפיצו חורשי רעתי", אמר. קצב הביע את התנצלותו בפני מי שרואה עצמו כנפגע ממנו. "אני מתנצל, אני מתחרט, אני מבקש סליחה אם מישהי נפגעה", אמר.

מני מזוז, היועץ המשפטי לממשלה. אורי לנץ
הנשיא לשעבר טען שמזוז פנה לתקשורת עם דיווחים שאינם-מבוססים./אורי לנץ

קצב תיאר כיצד פרקליטיו ניסו לשכנעו, בשעתו, לקבל את הסדר הטיעון לפיו הוא יואשם בביצוע מעשה מגונה בלבד. לדבריו, לאחר שהגיעו להסכמה עם הפרקליטות, המדינה נסוגה, בניגוד לפרסומים לפיו הוא עצמו בחר לוותר על ההסדר. "הסדר הטיעון לא היה יוזמה שלנו", טען קצב, "באו אליי הסנגורים, ואמרו לי: אתה לא אדם עשיר, בוא תגמור עם הסאגה הנוראית הזו. תסיים עם זה, אתה תקבל עונש אפילו פחות מחיים רמון". לדבריו, עורכי הדין שכנעו אותו - והוא הסכים. "פתאום התברר לי שהפרקליטות, שהייתה נלהבת מאוד – נסוגה", טען.

"דבריו של מזוז השפיעו על התקשורת ועל ארגוני הנשים"

הנשיא לשעבר האשים בדבריו את היועץ המשפטי לממשלה לשעבר, מני מזוז, בשיבוש הליכי חקירה במסגרת חקירת תלונתו על סחיטה לכאורה שעבר בידי אחת המתלוננות נגדו. "יומיים-שלושה בלבד אחרי שדיווחתי לו על תיק הסחיטה, הוא הופיע בתקשורת, ופרסם שיש סחיטה נגד נשיא המדינה – הוא משבש חקירה, וגורם למערבולת", אמר. הוא האשים את היועץ המשפטי לשעבר, שכינה אותו "אנס סדרתי", בכך שסייע להאשימו ב"משפט הציבורי" שנעשה לו. "הוא הופיע בתקשורת ודיבר בגנותי, אמר: 'הנשיא קצב משקר' - עוד לפני עסקת הטיעון", ציין קצב, "המשטרה הייתה בעיצומה של החקירה, והוא עוד לא קיבל דיווח ראשוני על החקירה. איך הוא יכול היה לדעת שאני משקר?", תמה. "אמירה כזו, של היועץ המשפטי לממשלה, משפיעה על העדים, על התקשורת, על ארגוני הנשים, ואז אומרים כולם: יש דברים בגו – ואז, החל כדור השלג להתגלגל".

לפני שבוע דחה בית המשפט העליון את הערעור שהגיש משה קצב בגין הרשעתו בשני מקרי אונס ועבירות מין נוספות והותיר על כנו את עונש שבע שנות המאסר שנגזרו עליו. בהחלטתם, קבעו השופטים כי קצב אנס את א' ממשרד התיירות פעמיים. עוד קבעו השופטים כי כל הסעיפים שבגינם הורשע קצב בבית המשפט המחוזי, נותרו על כנם. בימים אלו מתכנסת ועדת מיון ארצית של שירות בתי הסוהר על מנת לקבוע היכן ירצה את מאסרו.

עוד בנושא
12 ח”כיות בעצומה לנשיא: ”לא לחון את קצב האנס
קצב: אם מישהי נפגעה אני מתנצל; לא אתאבד
העליון הכריע: משה קצב אנס - ירצה 7 שנות מאסר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully