וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

12 ח"כיות בעצומה לנשיא: "לא לחון את קצב האנס"

פנחס וולף

17.11.2011 / 0:04

יותר ממחצית הנשים במשכן חתמו על עצומה שתוגש לנשיא פרס. "חנינה לנשיא, שניצל את מרותו ואנס, תהיה אות קלון לחברה הישראלית - וליחסה לנשים", כתבו. ומדוע ציפי לבני לא חתמה?

12 חברות כנסת הגישו אמש (רביעי) עצומה לנשיא המדינה, שמעון פרס וקראו לו להימנע מלחון את משה קצב, שהורשע בשני מעשי אונס, במעשה מגונה ובהטרדה מינית, וצפוי להתחיל לרצות בקרוב עונש של שבע שנות מאסר. "בימים האחרונים, לאחר דחיית הערעור שהגיש הנשיא לשעבר משה קצב כנגד הרשעתו באינוס, מנהל קצב מערכה תקשורתית, שדומה שבאה להכין את הקרקע ליצירת אווירה ציבורית למתן חנינה בעניינו, ולפטור אותו מהעונש שהוטל עליו. לצערנו ולבושתנו, גם אנשי ציבור ממגזרים ומחלקים שונים של הציבור שותפים במערכה זו", כתבו הח"כיות במכתבן.

משה קצב בבית המשפט , ערעור על פסק דינו, נובמבר 2011. דרור עינב
בדרך לכלא, והח"כיות קוראות מראש: לא לחון אותו. משה קצב/דרור עינב

"כחברות כנסת, המייצגות בין השאר את ציבור הנשים בישראל, אנו מביעות מחאה נמרצת נגד קמפיין מביש זה", נכתב בעצומה. "חנינה לנשיא, שניצל את מרותו ואנס, תהיה אות קלון לחברה הישראלית וליחסה לנשים, ותסיג לאחור את ההישג התודעתי שאפשר לראות בפסק הדין, שניתן ללא מורא וללא משוא פנים". עוד הן כתבו כי "אם תינתן חנינה לקצב, תהפוך פסיקת בית המשפט העליון לאות מתה. אם נשיא שהורשע בשני מעשי אינוס לא יישב בכלא על מעשיו, יהיה זה פרק שחור בתולדות שלטון החוק הישראלי, פגיעה נוספת בנשים שנפלו קורבן למעשיו ופגיעה משמעותית בדרכן של נשים לאוטונומיה מלאה על גופן".

שמאלוב בפנים, לבני בחוץ

על העצומה חתומה בין היתר גם יו"ר מפלגת העבודה הטרייה, ח"כ שלי יחימוביץ', וכן השרות לימור לבנת ואורית נוקד. לצדן, חתומה גם חברת הכנסת יוליה שמאלוב ברקוביץ', שזכתה בעבר לביקורת על עמדתה בעניין פרשת אורלי אינס וניצב אורי בר-לב, וכן בנושא הרשעתו של חיים רמון בביצוע מעשה מגונה בכוח. על רמון אמרה שמאלוב בזמנו כי "הסיבות שרצו לזרוק אותו, זה גם היה אותו סיפור שדיברנו, הטרדה מינית. אני רוצה להגיד לכם - בחיים, טפו טפו טפו, אף אחד לא הטריד אותי מינית. למה? אני לא חושבת שאני כזאת מכוערת, 'בסדר' כזה... ציון 5 וחצי. אבל כשגבר נותן לי מחמאה? אני מבסוטית, זה חלק מהאיזון בטבע. הוא אמר לי מחמאה. (אבל) אני לא אומרת שהוא שולח ידיים, כי (אז) שתי פליקות, ושלום על ישראל".

מי שבלטה בהיעדרותה מהרשימה, היא אולי חברת הכנסת הבכירה מכולן: יו"ר האופוזיציה, ציפי לבני. מקדימה נמסר כי לבני הודיעה ליוזמת העצומה, ח"כ ציפי חוטובלי (ליכוד) כי היא אמנם תומכת בתוכן העצומה, אך בשל סירובה העקרוני לחתום על עצומות, היא גם לא תחתום על זו.

היעדרות נוספת היא זו של חברות הכנסת של סיעת ישראל ביתנו, שאף אחת מהן לא חתמה על העצומה. חברת הסיעה, ח"כ אורלי לוי-אבקסיס, אמרה: "הוחלט לתת עונש לקצב, והוא הולך להיכנס לכלא, הנושא של חנינה לא עומד על הפרק, ואם יעמוד על הפרק, הוא יהיה חייב להודות במה שעשה ולהביא חרטה. גם אז, הנשיא ושר המשפטים יצטרכו לשקול זאת וחזקה עליהם שישקלו שיקולים ענייניים. אני מהמובילות בנושא החקיקה וההגנה על נשים, אבל אני לא מוכנה להיות חלק מהפופוליזם הזה ולקפוץ על העגלה. מחר גם יקום חבר כנסת ויאמר שאסור לתת לו אוכל, אז אני לא אוהבת לקחת במשחקים האלו. הוא עשה דברים והוא צריך לשלם עליהם". יודגש כי חברי הכנסת של "ישראל ביתנו" מתנגדים לרוב לחתימה על עצומות, ולראיה אף אחד מהם לא חתם על העצומה לשחרורו של גלעד שליט, למרות שכמה מהם תמכו בעסקה לשחרורו".

עוד בנושא
קצב: אם מישהי נפגעה אני מתנצל; לא אתאבד
העליון הכריע: משה קצב אנס - ירצה 7 שנות מאסר
”כמו כולם” - מה צפוי לנשיא לשעבר קצב בכלא?

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully