וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר שכינה אותו "שקרן": סרקוזי ניחם את נתניהו

טל שלו, כתבתנו המדינית

15.11.2011 / 0:02

ימים ספורים לאחר שפורסמו ציטוטים משיחה במהלכה מתחו נשיאי צרפת וארה"ב ביקורת על ראש הממשלה, שיגרו לו השניים מכתבי תנחומים על מות חמיו. "לפרשנויות התקשורת אין השפעה על יחסינו"

ניסיון לפייס את ראש הממשלה? לאחר שבשבוע שעבר פורסם כי נשיאי צרפת וארה"ב, ניקולא סרקוזי וברק אובמה, מתחו ביקורת על ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בשיחה פרטית שקיימו ביניהם, נודע כי בימים האחרונים שיגרו השניים מכתבי תנחומים לראש הממשלה, כדי להשתתף בצערו על מות חמיו, שמואל בן ארצי.

עוד על התקרית המביכה של נשיאי צרפת וארה"ב:
סרקוזי: ”נתניהו שקרן”, אובמה: ”לך נמאס ממנו?”
כתב רויטרס מאשר: סרקוזי קרא לנתניהו ”שקרן”
ארה”ב על המבוכה: ”לאובמה יחסים טובים עם נתניהו”
סרקוזי לא לבד: פליטות הפה של מנהיגי העולם

"אדוני ראש הממשלה, בצער רב נודע לי על מות חמך", כתב נשיא צרפת סרקוזי לנתניהו, "בנסיבות עצובות אלה, קרלה ואני מוסרים לך ולשרה את תנחומינו הכנים. הרשה לי גם לומר בהזדמנות זו, כי ידידותי נתונה לך וכי להשקפותינו השונות על בעיות המזרח התיכון ולפרשנויות המופיעות בתקשורת אין כל השפעה עליה. אני שולח לשניכם, ברגשי ידידות אמיתיים, את השתתפותי בצערכם". ובנימה אישית כתב הנשיא הצרפתי לנתניהו: "ולך בנימין היקר, אני רוצה שתדע את הוקרתי העמוקה. בכבוד ובידידות ניקולא סרקוזי".

הנשיא האמריקאי כתב מצדו לראש הממשלה כי "הצטערתי לשמוע על מות חמך, שמואל בן ארצי. אני יודע שמדובר בתקופה קשה עבורך ועבור שרה. אני ומישל משגרים את תנחומינו העמוקים ומחשבותינו ותפילותינו נתונות אליכם". בתוך כך, הגיע אמש (שני) גם נשיא המדינה, שמעון פרס, לביקור תנחומים בבית ראש הממשלה.

בתוך כך, השיב ביום ראשון אובמה, לראשונה מאז התפרסמה הפרשה, על שאלה בנושא התקרית המביכה. "אין בכוונתי להגיב על שיחות אותן קיימתי עם מנהיגים אחרים", אמר אובמה בתשובה לשאלה במהלך ועידת ה-G20 הנערכת בצרפת. עם זאת, הסכים הנשיא האמריקאי לומר כי "לא אהב" את ההצבעה האחרונה של צרפת בעד נציגות פלסטינית בארגון החינוך המדע והתרבות של או"ם, אונסק"ו. הוא הוסיף כי הדרך היחידה לנוע קדימה היא להושיב את הישראלים והפלסטינים לשולחן המשא ומתן.

יצוין, כי בתחילת השבוע פורסם ב"ידיעות אחרונות" כי סרקוזי שיגר מכתב לנתניהו גם לאחר פרסום דו"ח סבא"א בנושא תכנית הגרעין האירנית, בו הביע את תמיכתו בישראל.

כאמור, בשבוע שעבר פרסם אתר ביקורת התקשורת הצרפתי "ARRET SUR IMAGES" ציטוטים משיחה אישית שערכו אובמה וסרקוזי במהלך פסגת ה-G20 שנערכה בקאן, לפני כשבוע וחצי, בה ביקרו את ראש הממשלה נתניהו. על פי הדיווח, במהלך השיחה, שנערכה מתוך מחשבה כי איש אינו מאזין להם, אמר סרקוזי לאובמה כי "אני לא יכול לראות אותו, הוא שקרן". אובמה השיב לו: "אתה? לך נמאס ממנו? אני חייב להתמודד אתו כל יום".

(עדכון ראשון: 20:35, 14.11.11)

לפניות לכתבת: tal_sh@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully