וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב על המבוכה: "לאובמה יחסים טובים עם נתניהו"

טל שלו, כתבתנו המדינית

10.11.2011 / 0:02

בתגובה הראשונה על הדלפת השיחה המביכה בין הנשיא האמריקני לנשיא צרפת סרקוזי, אמר יועצו של אובמה כי "הנשיא ונתניהו משוחחים על בסיס קבוע, כחלק ממערכת היחסים הקרובה בין המדינות"

"לנשיא ברק אובמה יש יחסי עבודה קרובים מאוד עם ראש הממשלה בנימין נתניהו" – כך אמר אמש (רביעי) סגן היועץ לביטחון לאומי בממשל אובמה, בן רודס, בהתבטאות ראשונה של הבית הלבן להדלפת השיחה המביכה בין הנשיא האמריקני לנשיא צרפת, ניקולא סרקוזי. עם זאת, בתדרוך היומי לכתבים רודס לא התייחס ישירות להתבטאויות שנחשפו בתחילת השבוע והסעירו את העולם. כפי שנחשף, אמר נשיא צרפת סרקוזי לאובמה כי "נתניהו שקרן" וזה השיב לו "אני זה שצריך לסבול אותו כל יום".

עוד בנושא
סרקוזי: ”נתניהו שקרן”, אובמה: ”לך נמאס ממנו?”
כתב רויטרס מאשר: סרקוזי קרא לנתניהו ”שקרן”
מקיין: התבטאות אובמה על נתניהו - משקפת מדיניות

ראש הממשלה בנימין נתניהו במסיבת עיתונאים עם נשיא ארה"ב ברק אובמה, ניו יורק, 21 בספטמבר 2011. רויטרס
יחסים קרובים? אובמה ונתניהו/רויטרס

רודס ביקש להדגיש את היחסים הקרובים בין אובמה ונתניהו, ואמר כי "הנשיא וראש הממשלה משוחחים באופן קבוע, והנשיא אובמה בילה עם נתניהו יוכל מכל מנהיג בינלאומי אחר. כל זאת, כחלק ממערכת היחסים הביטחונית העמוקה בין ישראל וארצות הברית, וכן שותפות הערכים ההדדית". רודס סירב לאשר אם התקיימה שיחת טלפון בין אובמה לנתניהו ביממה האחרונה, אך הבהיר כי התקשורת בין ממשלת ישראל וממשל אובמה נמשכת על בסיס יומיומי, והדבר יימשך במגעים סביב סוגיית החברות הפלסטינית במוסדות האו"ם, וכן בנוגע לדו"ח סבא"א בעניין תכנית הגרעין האירנית, שפורסם שלשום.

"שיתוף הפעולה הביטחוני ברמות חסרות תקדים"

ביממה האחרונה גברו קולות הביקורת בארה"ב - בעיקר בקרב מנהיגים יהודים בולטים ונציגי המפלגה הרפובליקנית - על הטון שנקט אובמה כלפי נתניהו, במיוחד על רקע שתיקת הבית הלבן באשר לדיווחים שפורסמו אתמול אודות "תקלת המיקרופונים" בוועידת הג'י 20 בשבוע שעבר. נשיא הליגה נגד השמצה, אייב פוקסמן, פרסם הצהרה בה הביע את אכזבתו וצערו העמוק מהשיחה בין סרקוזי לאובמה. גם הסנטור הרפובליקני הבכיר והמועמד לנשיאות לשעבר, ג'ון מקיין, התייחס להדלפה, ואמר כי ההערות "מעידות על היחס והמדיניות של הממשל הזה כלפי ישראל". מקיין הוסיף כי הוא "מעריץ של ראש הממשלה נתניהו" וציין כי השניים מכירים כבר זמן רב. עוד אמר הסנטור כי "ישראל נמצאת תחת לחץ גדול יותר ובוודאי נמצאת בסכנה גדולה יותר מאז מלחמת ששת הימים והערות מסוג זה לא רק שלא עוזרות, אלא מעידות על מדיניות מסוימת כלפי ישראל שהממשל הנוכחי היה חלק ממנה".

"גם במהלך ועידת הג'י -20 והמשבר הכלכלי הלוחץ", הסביר רודס - שאתמול סירב לענות לשאלות הכתבים בנושא בתדרוך היומי - "הנשיא אובמה עסק באופן אישי בקידום עמדתו המתנגדת לקבלת הפלסטינים כחברים במוסדות האו"ם. הוא הסביר באופן אישי לסרקוזי - ולמנהיגים בינלאומיים נוספים - שהמאמצים הפלסטיניים החד-צדדיים יפעלו נגדם, ואני חושב שזה מדגיש את מחויבותו לביטחון ישראל - העובדה שהוא עושה את זה גם במהלך משבר כלכלי דחוף ורציני".

"הנשיא אובמה הביא את שיתוף הפעולה הביטחוני עם ישראל לרמות חסרות תקדים", המשיך רודס, "והוא שב ומגבה את ישראל ופועל נגד הדה לגיטימציה שלה - אם באשר לדו"ח גולדסטון, המשט הטורקי, ובאחרונה - המאמץ הפלסטיני לצעדים חד צדדיים על מנת לקצר את תהליכי המשא ומתן".

לפניות לכתבת: tal_sh@walla.net.il

(עדכון ראשון: 22:43, 09.11.11)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully