וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקיין: התבטאות אובמה על נתניהו - משקפת מדיניות

הסנטור הרפובליקני ג'ון מקיין תקף את הנשיא אובמה בעקבות הערותיו נגד נתניהו בשיחה פרטית עם נשיא צרפת סרקוזי בוועידת ה-G-20. "זה מעיד על היחס של הממשל כלפי ישראל"

הסנטור ג'ון מקיין, יריבו לשעבר של נשיא ארצות הברית ברק אובמה במרוץ לנשיאות, הסביר הערב (שלישי) כי הדברים שנאמרו בגנותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו על ידי אובמה לנשיא צרפת סרקוזי במהלך ועידת מדינות ה-G-20 – דברים שנשמעו בשוגג על ידי כתבים בשל תקלה טכנית – משקפים את יחסה של ארצות הברית לישראל. בראיון לרשת פוקס האמריקאית, אמר מקיין כי ההערות "מעידות על היחס והמדיניות של הממשל הזה כלפי ישראל".

מקיין הוסיף כי הוא "מעריץ של ראש הממשלה נתניהו" וציין כי השניים מכירים כבר זמן רב. מקיין אמר עוד כי "ישראל נמצאת תחת לחץ גדול יותר ובוודאי נמצאת בסכנה גדולה יותר מאז מלחמת ששת הימים והערות מסוג זה לא רק שלא עוזרות, אלא מעידות על מדיניות מסוימת כלפי ישראל שהממשל הנוכחי היה חלק ממנה".

מקיין התייחס גם לנשיא צרפת ניקולא סרקוזי ואמר כי "הצרפתים תמיד היו כאלה" ביחסם כלפי ישראל. "אף אחד, גם לא התומך הנלהב ביותר של הנשיא, יכול להסתכל על נושא יחסי ישראל והפלסטינים והשלום באזור כמשהו אחר פרט לכישלון כחלק מהממשל הזה", אמר מקיין.

אתר ביקורת התקשורת הצרפתי "ARRET SUR IMAGES" פרסם אמש ציטוטים משיחה אישית שערכו אובמה וסרקוזי, במהלך פסגת ה-G20 שנערכה בקאן, לפני כשבוע, שנאמרו מתוך מחשבה כי איש אינו מאזין להם, ובהם מילים קשות על ראש הממשלה, בנימין נתניהו. בשל תקלה טכנית, עיתונאים רבים שהיו במקום הצליחו לשמוע את השיחה, שלא נאמרה בלשון דיפלומטית כלל ועיקר.

"אני לא יכול לראות אותו, הוא שקרן", אמר סרקוזי לנשיא האמריקני, שמיד השיב: "אתה? לך נמאס ממנו? אני חייב להתמודד אתו כל יום". על פי האתר הצרפתי, בהמשך ביקש אובמה מסרקוזי כי יפעל לשכנע את הפלסטינים להסיר את הצעתם ממועצת הביטחון של האו"ם להכרה במדינתם.

הבוקר אישרה סוכנות הידיעות רויטרס את דבר השיחה במלואה, כפי שפורסמה לראשונה באתר הצרפתי. עם זאת, לשיחה לא קיים תיעוד מוקלט. ברויטרס לא התייחסו לטענת האתר הצרפתי, כי עיתונאים רבים נוספים שישבו באולם הצליחו להקשיב לדברי שני המנהיגים. על פי הדיווח, אותם עיתונאים מיהרו לחבר אזניות למוניטורים שלהם כדי שיוכלו להאזין לשיחה. עוד דווח, כי "עד שבארמון האליזה הצליחו לתקן את התקלה, חלפו לפחות שלוש דקות". עוד ציין האתר, כי אף שעיתונאים רבים זכו להאזין לשיחה המרעישה, הם הסכימו ביניהם שלא לפרסם את תוכנה בתקשורת - אך לבסוף, כאמור, הדליף אחד מהם את המידע לאתר הצרפתי.

עוד בנושא:

כתב רויטרס מאשר: סרקוזי קרא לנתניהו "שקרן"
סרקוזי: "נתניהו שקרן", אובמה: "לך נמאס ממנו?"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully