וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמואל בן ארצי, אביה של שרה נתניהו, הלך לעולמו

פנחס וולף וטל שלו

9.11.2011 / 11:05

אביה של שרה נתניהו עבר להתגורר באחרונה במעון משפחת ראש הממשלה בירושלים. הבוקר הוא הלך לעולמו בגיל 97. הוא הותיר אחריו ארבעה ילדים ו-12 נכדים. טרם פורסם מועד הלווייתו

שמואל בן ארצי, אביה של רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו, הלך היום (רביעי) לעולמו בגיל 97. בן ארצי, סופר, משורר ומחנך ישראלי, עמד בראש משפחה שהוגדרה כ"שבט מרתק המייצג את קוטבי החברה הישראלית", והותיר אחריו ארבעה ילדים: אשת ראש הממשלה שרה נתניהו, חגי בן ארצי - פעיל ימין ופרופ' למחשבת ישראל, מתניה בן ארצי - פרופ' למתמטיקה ופעיל שמאל ואביו של הסרבן יונתן בן ארצי ואמציה בן ארצי - טייס קרב ואיש הייטק. כמו כן הותיר שמואל בן ארצי 12 נכדים. בחודשים האחרונים הוא התגורר בבית ראש הממשלה, שם סעדה אותו בתו שרה עד לימיו האחרונים. טרם פורסם מועד הלווייתו. מכריו תיארו אותו כ"איש צנוע, צדיק ומוסרי, מורה עם השראה, שחינוך דורות רבים".

שמואל בן ארצי נולד תחת השם שמואל האן בפולין ב-1914. ב-1933 הוא עלה לישראל, ולאחר חיי ישיבה קצרים, החל לעבוד כחקלאי בפרדסי בני ברק וניהל מחלקה במשרד המזון של הממשל הבריטי. במקביל לשירותו באצ"ל ובהגנה, החל בן ארצי, שרכש תואר ראשון ושני בתנ"ך ספרות ולשון עברית, קריירה של חינוך והוראה, ובמשך שנים ניהל סמינר למורים בנהלל.

בין תלמידיו היו העיתונאי גדי סוקניק והזמר דודו פישר. במקביל, פרסם שירים וסיפורים מקוריים ותרגומים בעיתוני ילדים ונוער. בשנת 2000 זכה בפרס קצטניק, ובין ספריו "נוברדוק", בו שיחזר את זיכרונותיו מחיי הישיבה בליטא, ו"לארץ חמדה יולד". רעייתו של בן ארצי, חוה, הלכה לעולמה ב-2003.

שנים לאחר שעזב את עולם הישיבות, שב בן ארצי בשנים האחרונות להתקרב לדת. את ילדיו חינך ברוח התנ"ך, ושלושת הבנים - מתניה, אמציה וחגי, זכו כולם להשתתף בחידון התנ"ך. כך גם בנו של ראש הממשלה, אבנר, שהחל מגיל צעיר ללמוד את רזי ספר הספרים עם סבו שמואל. "שמואל איננו עתיר נכסים אבל מכספו נותן כל חייו. קודם כל בנתינת חסד וגם בנתינה לנו ולמשפחתו, לילדיו ולנכדיו" בירך ראש הממשלה את חמיו באירוע חגיגי לרגל הוצאת ספרו האחרון של בן ארצי, "בין יוצרו ליצרו", לפני כשנתיים.

בחודשים האחרונים הידרדרה בריאותו של בן ארצי ולצד אשפוזים תכופים בבתי החולים, הוא עבר להתגורר במעון ראש הממשלה. במקביל, עמד בלב סערה ציבורית שהתעוררה סביב פיטוריה של עובדת זרה שטיפלה בו עקב חילוקי דעות עם אשת ראש הממשלה. תנועת אומ"ץ אף הגישה תלונה ליועץ המשפטי לממשלה באשר להפיכת ביתו של ראש הממשלה למעון עבור בן ארצי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully