וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: דו"ח סבא"א על הגרעין האירני "מדאיג מאוד"

הבית הלבן התייחס לדו"ח הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית בנושא הגרעין האירני, והבהיר כי הלחץ על טהרן יימשך: "הם צריכים ליישר קו עם העולם - ולעמוד במחויבויות שלהם"

דו"ח הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית על אירן "מדאיג מאוד" וארצות הברית תמשיך ללחוץ על טהרן "לשנות את התנהגותה" - כך נמסר אמש (חמישי) מהבית הלבן. "הם צריכים ליישר קו עם העולם, ולעמוד במחויבויות שלהם בהקשר לתכניתם הגרעינית", נמסר. "אנו נמשיך לפעול בהתאם לדו"ח המדאיג הזה".

אולם נראה כי לא כל מדינות העולם שותפות לדעה זו. רוסיה וסין פרסמו מוקדם יותר אתמול הודעה משותפת, בה הביעו התנגדות נחרצת להטלת סנקציות על אירן ועל תכנית הגרעין שלה. ממשרד החוץ הרוסי נמסר שבתום פגישה במוסקבה, בהשתתפות דיפלומטים סינים, הוסכם כי "הטלת עיצומים על אירן לא תביא לתוצאה הרצויה". ההודעה הגיעה ממוסקבה כמה שעות בלבד אחרי שנודע כי רוסיה בוחנת הצעה אירנית להקים כורים גרעיניים נוספים בבושהר. במקביל, הודיע מזכ"ל האו"ם, באן קי מון, כי יש להגיע בנושא לפתרון "של משא ומתן, ולא פתרון צבאי".

שלשום כבר הבהירה רוסיה - שכמו סין, מחזיקה בזכות וטו במועצת הביטחון של האו"ם - כי תתנגד לכל הטלת סנקציות על טהרן. היום, נמסרה התייחסות מפורשת ראשונה לשאלת הטלת העיצומים, שבעולם המערבי קוראים להחמירם בעקבות פרסום הדו"ח. בתדרוך יומי לכתבים בבייג'ינג, אמר דובר משרד החוץ הסיני, הונג לאי, כי סנקציות לא "יפתרו מהיסוד" את סוגיית הגרעין האירני. עם זאת, הוא לא הביע התנגדות עקרונית להטלת סנקציות. בייג'ינג כבר השתמשה במינוחים דומים בעבר, ולבסוף תמכה בהחלטות קודמות של מועצת הביטחון להטיל סנקציות על אירן. בדבריו היום, הזהיר הונג מפני טלטלה במזרח התיכון במקרה שמתקני הגרעין האירניים יותקפו.

צרפת, בריטניה וגרמניה כבר קראו בגלוי להטיל עיצומים על אירן, והיום אמרו פקידים באיחוד האירופי כי הארגון מגבש אף הוא חבילת סנקציות חדשה. "מומחים דנים במספר אפשרויות שהונחו על השולחן", אמרו, אך העריכו כי קשה לומר מה תהיה ההחלטה הסופית. מקורות דיפלומטים אמרו כי החלטה בנושא צפויה להתקבל כבר בכינוס שרי החוץ של האיחוד, ב-1 בדצמבר בבריסל.

עוד בנושא
סבא"א: אירן מפתחת ראש נפץ הנישא על טיל
ארה"ב: נגדיל את הלחץ על אירן "במגוון דרכים"
חמינאי: נגיב ב"אגרוף ברזל" לכל מתקפה ציונית
רוסיה וסין מקשיחות עמדה: "לא להטלת עיצומים"

עדכון ראשון: 22:53

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully