וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברלוסקוני הכחיש את "השמועות" על התפטרותו

שני עיתונאים המקורבים לראש ממשלת איטליה אמרו כי הוא נמצא על סף התפטרות, ייתכן "עוד היום", לנוכח קשייו בהעברת הרפורמות הנחוצות לקבלת הסיוע האירופי. בורסות אירופה הגיבו בזינוק

את מה שלא עשו מסיבות ה"בונגה בונגה", עושה הכלכלה - התפטרותו של סילביו ברלוסקוני הולכת וקרבה. כך לפחות טוענים שני עיתונאים המקורבים לראש ממשלת איטליה, הנתון בשבועות האחרונים להתקפות קשות בשל רפורמות כלכיות שהוא מנסה להיג במדינה לפי דרישת האיחוד האירופי. לדבריהם, הוא עשוי להתפטר כבר היום (שני), ייתכן אף "בתוך דקות". הבורסות של איטליה, שפתחו את היום בירידות, הגיבו לפרסום הידיעות בזינוק. גם בורסות נוספות באירופה, בהן בורסת פריז, הגיבו בעליות.

ואולם, ברלוסקוני עצמו מיהר להכחיש. חבר מפלגתו של ברלוסקוני, פבריצי צ'צ'יטו, אמר לסוכנות הידיעות הממלכתית ANSA כי "שוחחתי היום עם ראש הממשלה, והוא אמר לי שהשמועות על התפטרותו אינן מבוססות". בהמשך פירסם ברלוסקוני הודעה ברוח דומה בעמוד הפייסבוק שלו.

עלילות ברלוסקוני:
הרפורמות באיטליה: לחץ להתפטרותו של ברלוסקוני
האשמות חדשות נגד ברלוסקוני: סחר בבני אדם
דיווחים באיטליה: ברלוסקוני יתפטר בתוך חודשיים
איטליה: ברלוסקוני זוכה מאישומי מעילה והונאה
ברלוסקוני: "11 נשים ממתינות לי מחוץ לחדר"

מוקדם יותר אמר ג'וליאנו פרארה, עורך העיתון "פוליו" ושר לשעבר הנחשב למקורב ביותר לברלוסקוני, כי "די ברור שברלוסקוני עומד להתפטר. זה עניין של שעות, יש האומרים דקות". במקביל, צייץ בטוויטר פרנקו בצ'יס, סגן העורך של העיתון "ליברו" התומך בברלוסקוני, כי הוא צפוי להגיש את התפטרותו הלילה או מחר בבוקר.

הלחץ הציבורי להתפטרותו של ברלוסקוני גבר בימים האחרונים, לאחר שממשלתו אישה בשבוע שעבר שורת רפורמות כלכליות שדרשו צרפת וגרמניה, כתנאי לאישור חבילת חילוץ של האיחוד האירופי בסכום של 1.8 טריליון אירו לכלכלה האיטלקית המקרטעת, בדומה לזו שצפויה יוון לקבל. בכינוס מדינות ה-G-20 המתקיים בימים אלו בקאן שבאיטליה, נצלב ברלוסקוני מכל עבר על ידי מנהיגי האיחוד שתבעו ממנו ליישם את הרפורמות בהקדם.

הרפורמות כוללות בין היתר את העלאת גיל הפרישה ל-67 החל משנת 2026, מכירת נכסים ממשלתיים ורפורמה בחוקי העבודה שתקל על מעסיקים לפטר עובדים - סעיף שמכעיס במיוחד את איגודי העובדים באיטליה. הרפורמה צפויה לעלות להצבעה בפרלמנט, אך שם היה צפוי לברלוסקוני קרב קשה במיוחד, בין היתר לאחר שגם כמה וכמה חברי פרלמנט מקרב נאמניו ערקו בשבוע האחרון ופרשו מהקואליציה על רקע המשבר הכלכלי.

כבר לפני כשבועיים נפוצו לראשונה הדיווחים על התפטרותו הקרבה של ברלוסקוני. אז פירסמו העיתונים "לה רפובליקה" ו"לה סטמפה" כי ברלוסקוני הגיע ל"הסכם סודי" עם שותפו לקואליציה, מנהיג מפלגת הימין "הליגה הצפונית", אומברטו בוסי, שבמסגרתו יתפטר מתפקידו בדצמבר או בינואר, ויסלול את הדרך לבחירות חדשות בחודש מרץ. לפי הדיווח, בוסי הבטיח בתמורה לתמוך ברפורמות בפנסיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully