וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווחים באיטליה: ברלוסקוני יתפטר בתוך חודשיים

שני עיתונים באיטליה טוענים כי ראש הממשלה סגר "דיל" עם שותפו לקואליציה, שהסכים לתמוך ברפורמה בפנסיה, כפי שדורש האיחוד האירופי, רק אם הממשלה תתפטר ובחירות חדשות ייערכו במרץ

האם ראש ממשלת איטליה, שמצליח לשרוד אינספור שערוריות והסתבכויות משפטיות, ייאלץ להתפטר בסופו של דבר דווקא בגלל מצוקה פוליטית? על פי הדיווחים היום (רביעי) בשניים מהעיתונים המובילים במדינה, "לה רפובליקה" ו"לה סטמפה", סילביו ברלוסקוני הגיע ל"הסכם סודי", שבמסגרתו יתפטר מתפקידו בדצמבר או בינואר, ויסלול את הדרך לבחירות חדשות בחודש מרץ.

ראש ממשלת איטליה, סילביו ברלוסקוני, בוועידת פסגה של האיחוד האירופי, בריסל, 23 באוקטובר 2011. AP Photo/Geert Vanden Wijngaert, File, AP
"אל תגרום לי להפוך לבדיחה". ברלוסקוני, השבוע בדיוני האחיחוד בבריסל"/AP, AP Photo/Geert Vanden Wijngaert, File

העיתונים הסבירו כי ברלוסקוני סגר את העסקה הזו עם בעל בריתו העיקרי לקואליציה, מנהיג מפלגת הימין "הליגה הצפונית", אומברטו בוסי, שהבטיח בתמורה לתמוך ברפורמות שתערוך הממשלה בפנסיה.

איטליה מצויה תחת לחץ עצום מצד האיחוד האירופי לערוך את הרפורמה ולדחות את גיל הפרישה, כחלק מתוכנית לצמצם את החוב הלאומי העצום שלה (1.8 טריליון אירו) ולהחיות את כלכלתה הגוססת.

לפי הדיווחים היום בעיתונים, ברלוסקוני ובוסי הגיעו אתמול להסכם על תוכנית הרפורמה, והיא תוצג היום בכינוס האיחוד האירופי בבריסל, שם דנים מנהיגי האיחוד בקרן החילוץ למשבר החוב של גוש האירו. "אל תגרום לי להפוך לבדיחה בבריסל", אמר ברלוסקוני לבוסי, על פי "לה רפובליקה", "ואני מבטיח לך שנלך לבחירות במרץ".

הן במפלגתו של ברלוסקוני והן ב"ליגה הצפונית" אישרו כי הושג הסכם על הפנסיה, אך הכחישו כי הוא כולל בתוכו התפטרות של ראש הממשלה. עם זאת, בוסי אמר אתמול (עוד לפני שפורסם דבר ה"עסקה"), כי הוא מסופק אם הממשלה תשלים את כהונתה עד 2013. "הממשלה בסכנה", אמר. "המצב קשה ומסוכן, זה ברגע דרמטי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully