וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: דחייה נוספת בהחלטה על קרן החילוץ

25.10.2011 / 12:40

ההחלטה על הרחבת קרן החילוץ ליוון נדחתה שוב כאשר מחר יגיעו מנהיגי אירופה לבריסל לפיסגה נוספת תוך ארבעה ימים. הרחבת הקרן תידרוש התייעצות נוספת עם משקיעים

הרחבת היקף קרן החילוץ של אירופה (EFSF) תדרוש שיחות נוספות עם משקיעים, כך, לפי דיווח בלומברג, עולה ממסמך של האיחוד האירופי.

לפי המסמך, ישנן שתי דרכים להרחבת הקרן באופן מיידי. עם זאת, רמת המינוף שההרחבה מחייבת תדרוש דיונים נוספים עם משקיעים וחברות דירוג.

המסמך מדגיש את הפערים שנותרו במסגרת מאמצי האיחוד האירופי לפתרון משבר החוב, שעה שקנצלרית גרמניה אנגלה מרקל ועמיתיה באירופה מתכננים לחזור מחר לבריסל לפסגה שנייה בארבעה ימים. בנוסף לקרן החילוץ, המנהיגים באירופה עדיין מתווכחים על רמת ההפסדים שיספגו הבנקים בעקבות החוב היווני לאחר ששללו אפשרות של הכנסת הבנק המרכזי של אירופה לגירעון.

"אנשים רבים מחכים לראות איך תוגדל קרן החילוץ", אמר לבלומברג קיט ג'וקס, ראש מחלקת מט"ח בסוסייטה ז'נרל. "קשה לראות איך לא ידרשו מהבנק המרכזי של אירופה להדפיס חלק מהכסף הזה".

היום מתכנסים בכירים בגרמניה בברלין כדי לדון בשני המודלים האפשריים למינוף הקרן. הראשון נוגע בהרחבה דרך הפיכת הקרן לחברת ביטוח, והשני משלב הון ממשקיעים פרטיים וציבוריים באירופה ומחוצה לה, כך שהקרן תשמש כמעין בנק.

המפלגה החופשית דמוקרטית, השותפה הקואליציונית של מרקל, הודיעה כבר על תמיכה בקרן המורחבת, דבר שיסייע למרקל להעביר את ההצבעה המתוכננת מחר בפרלמנט הגרמני לאישור הרחבת הקרן.

"יש שני תנאים הכרחיים עבורנו בשיחות: ההשתתפות בגובה 211 מיליארד דולר של גרמניה בערבויות לא תוגדל וקרן החילוץ לא תעבוד כבנק", אמר אמש לעיתונאים שר הכלכלה פיליפ רואסלר, ראש המפלגה.

שנתיים לאחר שמשבר החוב התחיל ביוון, התגובה האירופית למהפכות בשווקים תלויה בעיקר ברצונה של גרמניה להשאר הגוף שתורם את מרבית הכספים בחילוצים השונים בגוש היורו.

אתמול (שני) דיווחה סוכנות הידיעות אי.פי כי גרמניה צופה שהיקף קרן החילוץ האירופית יוגדל ליותר מטריליון יורו (1.4 טריליון דולר) - לעומת היקפה הנוכחי של 440 מיליארד יורו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully