וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רצח משפחת אושרנקו: היום יוכרע משפטו של קרליק

גלעד גרוסמן

7.11.2011 / 1:35

דמיאן קרליק הואשם כי רצח לפני כשנתיים את ששת בני משפחת אושרנקו בראשון לציון והצית את דירתם לאחר מכן. אותו הרכב שופטים דן את אשתו, נטליה, ל-13 שנות מאסר בפועל, לפני כשנה

בית המשפט המחוזי בפתח תקוה ימסור הבוקר (שני) את הכרעת הדין במשפטו של דמיאן קרליק, הנאשם ברצח המזעזע של ששת בני משפחת אושרנקו מראשון לציון לפני כשנתיים. אם ימצא אשם, בית המשפט עשוי לגזור על קרליק שישה מאסרי עולם.

על פי כתב האישום שהוגש נגד קרליק לפני שנתיים, הוא נכנס בליל הרצח לדירתם של בני משפחת אושרנקו כשפניו רעולות בגרב. הוא העיר את הסבתא לודמילה ואיים עליה בסכין. היא ניסתה לדחוף אותו וצעקה לעזרה, ואז דקר אותה בבטנה ואמר לה "אני לא באתי לקחת אותך". כתוצאה מהדקירה, סבלה הסבתא מאובדן דם ומתה. מספר שעות לאחר מכן, כשהבחין קרליק בסב אדוארד נכנס לדירה, הוא ארב לו בחדר השינה ואז איים עליו באמצעות סכין והורה לו לא לצעוק, תוך שהוא מבטיח לא לפגוע בו. אדוארד ניסה להתנגד, ואז דקר אותו קרליק 18 פעמים, מהן 13 בצוואר ובחזה.

לקריאה נוספת:
רצח אושרנקו: אביו של קרליק הורשע בהשמדת ראיות
רצח אושרנקו: מגעים להסדר עם הנאשמים בסיוע
נטליה קרליק: "דמיאן אמר לי: 'הרגתי אותם'"
ההסדר אושר: 13 שנות מאסר לנטליה קרליק

המשטרה: פיענחנו את רצח בני משפחת אושרנקו. דייב שחר, עוז מרון
בני הזוג אושרנקו יחד עם בתם רושל/עוז מרון, דייב שחר

כעשרים דקות לאחר מכן הגיעה האם טטיאנה לבית וכשנכנסה לחדר השינה הגיח מאחוריה, סתם את פיה והושיב אותה בכוח על המיטה. הוא הורה לה לשלוח לבעלה הודעה שבה נכתב: "הכל OK. אל תאחר". בשלב מסוים היא ניסתה להימלט, ואז דקר אותה קרליק למעלה משלושים פעם בראש בצוואר ובחלק הגוף העליון.

בשלב זה החלו הילדים, רושל בת השלוש ונתנאל לבכות. לפי כתב האישום קרליק חנק את הפעוט ואף הטיח אותו בחוזקה בקיר וברצפה וגרם לו לשבר בגולגולת. אחר כך דקר את הגופה שמונה פעמים והמשיך לחדרה של רושל, אותה דקר תשע פעמים בגב. סמוך לשעה שש בבוקר הגיע האב דימטרי לבניין. קרליק התנפל עליו ואמר לו: "אתה אשם בכל". השניים החלו להיאבק, וקרליק דקר את דמיטרי 38 פעמים. לאחר מכן החליף את בגדיו בבגדים השייכים לסב, אדוארד, וזרק את בגדיו המגואלים בדם סמוך לגופתה של לודמילה, שפך על המיטה בנזין והצית את המיטה. בנוסף, פתח חמישה ברזי גז במטבח והצית מגבת כדי לפוצץ את הדירה.

קרליק הודה - וחזר בו

קרליק הודה בחקירתו במשטרה בביצוע הרציחות, אולם לאחר מכן חזר ובו וטען שהודה בשל הלחצים הכבדים שהופעלו עליו. בעדותו בבית המשפט הודה שהיה בדירתם של בני המשפחה והיה עד לרצח, אולם טען שאדם אחר ביצע את הרצח. קרליק סיפר כי את הרצח ביצע פעיל במפלגת "ישראל ביתנו" בשם ולאד איוונוב, בהוראתו של ממלא מקום ראש עיריית ראשון לציון, ואדים קירפיצ'וב, המקורב לשר התיירות, סטס מיסז'ניקוב. קרליק העיד כי הגיע לדירה כדי למסור חפצים לאותו ולאד, וכאשר הבחין בלודה אושרנקו הפצועה ניסה להזעיק עזרה, ואז ולאד קשר אותו באזיקונים והיכה אותו. לאחר מכן, העיד, נאלץ לראות כיצד בני המשפחה נרצחים מול עיניו. מיסז'ניקוב וקירפיצ'וב הכחישו את הדברים. פרקליטו של קרליק, עו" אורי קינן, אמר כי צוות ההגנה עשה הכל על מנת להגן על קרליק. "לאחר שאלמד את הכרעת הדין ובתום המשפט, אוכל להגיב ביתר פירוט", אמר.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
משפחת אושרנקו הובאה למנוחות בבית העלמין בראשון לציון אוקטובר 2009. אורי לנץ
הלווייתם של בני משפחת אושרנקו/אורי לנץ

לפני שנה גזר אותו הרכב שופטים 13 שנות מאסר בפועל ושנתיים מאסר על תנאי על אשתו של קרליק, נטליה, שהודתה במסגרת הסדר טיעון בהריגתו של אדוארד אושרנקו. קרליק הורשעה גם בעבירות של שוד, קשירת קשר והשמדת ראיות. השופטים קבעו כי היא לקחה חלק פעיל במימוש התכנית לשדוד את אדוארד אושרנקו ז"ל, גנבה את מפתחות הדירה של משפחת אושרנקו כדי שבעלה יוכל לשכפל אותם והתקשרה אליו בליל הרצח להודיע לו שאדוארד, דימיטרי וטטיאנה עדיין נמצאים במועדון. הם הוסיפו שמעורבותה הפעילה באה לידי ביטוי במיוחד לאחר הרצח, כאשר קרליק חזר מהדירה עם בגדים מגואלים בדם, כשבתיקו סכין מגואלת בדם, ונטליה סייעה לו להעלים ראיות מהרצח.

נטליה קרליק סיפרה בעדותה בבית המשפט כי בעלה חזר הביתה בבוקר לאחר הרצח כשידו חבולה. הוא סיפר שהשתתף בקטטה ואחר כך כששאלה אותו מה קרה הוא אמר: "הרגתי אותם".

בתוך כך, מחר יתקיים שלב הטיעונים לעונש של נאשמים נוספים בפרשה, ובהם אביו של דמיאן קרליק, אולג, שהורשע במסגרת הסדר טיעון בהשמדת ראיות, לאחר שסייע לבנו בבוקר שלאחר הרצח להעלים את הסכין ששימשה לביצוע הרצח. נאשמת נוספת היא אחותה של נטליה, מריה אילניך, שהורשעה באי-מניעת פשע ובשיבוש הליכי משפט לאחר שלא מנעה את הפריצה לבית משפחת אושרנקו. היא לא הואשמה גם במעורבות ברצח עצמו. בית המשפט גם קבע שבת משפחה נוספת, קטינה, שהייתה מעורבת בשיבוש הליכי משפט, ביצעה את המעשים המיוחסים לה, אולם נמנע בשלב זה להרשיעה, עד שיתקבל תסקיר שירות מבחן בעניינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully