וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרליק: "הודאתי נגבתה בעינויים"

איילה חננאל

3.11.2009 / 8:00

פרקליטו של דמיאן קרליק, החשוד ברצח ששת בני משפחת אושרנקו, טען בשמו כי הוא חוזר בו מהודאתו וכי המשטרה עינתה אותו כדי שיודה: "הוא היה כפות ברוב מהלך החקירה". המשטרה: ישנן ראיות רבות מזירת הרצח שקושרות את קרליק למעשים

תאגיד כאן

(צילום: דייב שחר ועוז מרון וערוץ 1, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אילן שניג)

"דמיאן קרליק חזר בו מהודאתו בנוגע לרצח משפחת אושרנקו", כך אמר הבוקר (שלישי) פרקליטו של החשוד ברצח המשפחה מראשון לציון, עו"ד אורי קינן. לדברי הפרקליט, ההודאה ממרשו נגבתה בכוח ובעינויים. "היו כבר מספר מקרים בעבר בהם חשודים הודו ברצח, ומאוחר יותר התברר כי ההודאות נגבו באמצעים לא חוקיים והחשודים לכאורה לא היו קשורים לרצח". לדבריו, "אני יודע בוודאות שהוא היה כפות, ושחררו אותו רק פעמיים-שלוש ביום. אם אכן הודה בנסיבות כאלו, הודאתו לא שווה דבר".

בית המשפט האריך אמנם בשבוע ימים את מעצרו של קרליק ושל רעייתו נטליה, אך עו"ד קינן אומר כי לא ניתן להסיק מכך דבר: "לשופטים יש נטיה להאריך מעצר בתיקים חמורים כאלה". יחד עם זאת החוקרים מדגישים כי נמצאו ראיות הקושרות אותו לרצח לרבות דגימות ד.נ.א בזירה, טביעות אצבע ובגדים שהותיר אחריו.

"שנאה יוקדת והשפלה"

בחקירותיהם טענו תחילה בני הזוג דמיאן ונטליה כי נסעו לאזור אילת "כדי להמר" ושאחרי הרצח הם שבו לישראל כדי להשתתף בהלוויית בני משפחת אושרנקו ורק לאחר מכן חזרו לאזור אילת כדי להמשיך בחופשתם. ביום השלישי למעצרה, נשברה נטליה בחקירתה והודתה כי עזרה לבעלה דמיאן לתכנן את הפריצה לבית משפחת אושרנקו. נטליה הודתה כי שכפלה את מפתחות ביתה של משפחת אושרנקו – דבר שאפשר לבעלה לחדור בקלות לבית ולצאת ממנו כשהוא מותיר אחריו את דלת הבית נעולה מבחוץ. עובדה זו עוררה בתחילה חשד כי הרצח בוצע על ידי אחד מבני משפחת אושרנקו, אולם במהרה השערה זו הופרכה.

כאשר נשאל קרליק למה כל כך שנא את דמיטרי אושרנקו, הוא סיפר לחוקרי הימ"ר כי "הם חיפשו לפטר אותי בכל דרך ובלי שום סיבה". הוא סיפר עוד כי אושרנקו טען בפניו כי מצלמות האבטחה של המועדון תיעדו אותו גונב בקבוק אלכוהול מהבר. קרליק סיפר כי דמיטרי ידע שהוא לא גנב, אלא רק לגם מהבקבוק, דבר שמותר לרב מלצרים. למרות זאת, סיפר קרליק לחוקרי הימ"ר, כי אושרנקו כינס את כל עובדי המקום והכריז בפניהם כי קרליק מפוטר מאחר והוא "גנב". "הפיטורים המשפילים", מספרים חוקרי ימ"ר מרכז, "הם שהציתו את האיבה הבוערת בליבו של החשוד למשפחת אושרנקו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שני הילדים נדקרו עשרות פעמים/מערכת וואלה!, צילום מסך

חוקרי ימ"ר מרכז סיפרו כי דמיאן "הודה ברצח בקור רוח מושלם". חקירתו של דמיאן נוהלה בשפה האנגלית. לדברי החוקרים, "יש לו אנגלית ברמה אקדמית, הוא נשמע כמעט אמריקאי". עוד מספרים חוקרי ימ"ר על קרליק שבמהלך החקירה הוא אף שיתף אותם שבמולדתו שברוסיה הוא נהג לשחק הוקי. בהודאתו במשטרה סיפר קרליק כי הוא מהמר כפייתי, וטען כי ביצע את הרצח על מנת לשדוד את מהמשפחה כסף כדי שיכול לכסות על חובות מהימורים.

בנוסף טען קרליק בפני החוקרים כי חשד שדמיטרי אושרנקו מנהל רומן עם אשתו נטליה, שהכחישה את ההאשמה בחקירתה. בידי חוקרי הימ"ר לא נמצאות ראיות לקיומו של קשר רומנטי בין השניים.

קרליק תיאר בקור רוח בפני החוקרים גם את תכנון הרצח. הוא סיפר כי קודם כל, הצטייד במפתח ביתם של משפחת אושרנקו, אותו גנבה ושכפלה אשתו נטליה. לאחר מכן תיקן אופניים ישנים שהיו בבעלותו, עימם רכב אל בית משפחת אושרנקו הנמצא סמוך לביתו. בנוסף לקח תיק עם בגדי החלפה וסכין באמצעותה שחט את בני המשפחה. סמוך לשעה 2 לפנות בוקר, הגיע קרליק אל בית משפחת אושרנקו ברחוב נורדאו 18 בראשל"צ.

משפחת אושרנקו הובאה למנוחות בבית העלמין בראשון לציון אוקטובר 2009. אורי לנץ
בתחילה, קרליק תיאר בקור רוח בפני החוקרים גם את תכנון הרצח/אורי לנץ

השחזור

ביום שלישי שעבר התכוונו חוקרי ימ"ר מרכז בראשות מפקד היחידה, ניצב משנה אבי נוימן, לקחת את דמיאן לשחזור הרצח בדירת משפחת אושרנקו, אלא שסמוך לחצות החשוד נרדם ולכן הוחלט לדחות את השחזור ליום שאחרי. הפעם, כאשר החוקרים הגיעו לתאו של דמיאן ושאלו אותו האם הוא מוכן לשחזור, ענה להם החשוד: "כן, הלילה ישנתי טוב". דמיאן הובא לשחזור בליל רביעי סמוך לחצות. דיירים ושכנים רבים התגודדו מתחת לבניין על מנת לצפות ברוצח שהטיל אימה על השכונה השקטה. "מאז אותו לילה אני מפחדת לישון", סיפרה שכנה צעירה. על השאלה כיצד ייתכן שאיש מהשכנים לא שמע את שאירע, ענו חלקם כי "שמעו ועוד איך שמעו, אבל אנשים פחדו, לא רצו להתעסק עם זה".

במהלך השחזור, הדגים דמיאן כיצד חדר לבניין מהדלת האחורית ופתח ובאמצעות המפתח ששכפל, פתח את דלת בית משפחת אושרנקו, שם ישנו באותה העת הסבתא לודמילה ושני נכדיה. לאחר מכן הדגים דמיאן כיצד חיסל את הסבתא לודמילה ולאחר מכן רצח את הסבא אדוארד,האם טטיאנה ושני הילדים הפעוטים, רושל בת השלוש ונתנאל בן השלושה חודשים. לאחר מכן המתין דמיאן לדמיטרי והתנפל עליו, השניים נאבקו ביניהם אך דמיאן הצליח לגבור על דמיטרי ודקר אותו עשרות פעמים.

בסיום השחזור בבית משפחת אושרנקו ברחוב נורדאו, הוצא דמיאן חזרה לרכב המשטרתי וניסה להסתיר את פניו בחולצתו, בעוד עשרות שכנים שהקיפו אותו צעקו לעברו: "רוצח ילדים", ו-"עונש מוות".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זירת הרצח/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully