וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רצח אושרנקו: מגעים להסדר עם הנאשמים בסיוע

24.5.2011 / 0:01

מסתמן כי בני משפחת קרליק הנאשמים בסיוע לרצח משפחת אושרנקו, יורשעו בעבירות מופחתות במסגרת הסדר טיעון. ע"פ ההסדר, אחותה של נטליה קרליק תורשע באי-מניעת פשע ותקבל מאסר על תנאי

מגעים מתקדמים להסדר טיעון עם קרובי משפחתם של דמיאן ונטליה קרליק: על פי ההסדר המסתמן, אביו של קרליק, אולג, יודה בעבירה של השמדת ראיות, אולם עובדות כתב האישום בעניינו ישונו. אחותה של נטליה קרליק, מריה איליניך תורשע באי מניעת פשע ושיבוש הליכי משפט ויגזר עליה עונש מאסר על תנאי. קרובת משפחה נוספת, שהייתה קטינה בעת הרצח, תודה כפי הנראה גם היא בעבירה של אי מניעת פשע ושיבוש הליכי משפט.

לפני כשנה וחצי הוגש נגד השלושה כתב אישום, בו נטען כי איליניך קיבלה מאחותה את צרור המפתחות לדירתם של בני משפחת אושרנקו, שנטליה קרליק לקחה מתיקה של יאנה אושרנקו, כ-10 ימים לפני הרצח. לאחר מכן, העבירה את המפתחות לדמיאן קרליק, ששכפל אותם והשתמש בהם כדי לפרוץ לדירה. בהמשך הבינה איליניך שבכוונת דמיאן לפרוץ לדירה, אולם לא סיפרה זאת לאף אחד. נגד האב אולג נטען שסייע לבנו בבוקר לאחר הרצח והעלים תיק שכלל פריטים ששימשו ברצח, כולל הסכין בה נרצחו בני משפחת אושרנקו, ובגדים מגואלים בדם. הקטינה הואשמה שהשמידה התכתבות עם קרליק לאחר שנמלט מישראל.

מזה מספר חודשים מתקיימים מגעים בין הפרקליטות לעורכי דינם של שלושת הנאשמים - גלית בש, קטי צווטקוב ודן באומן מהסנגוריה הציבורת - בנוגע להסדר הטיעון. על פי ההסדר, איליניך תודה כאמור שסייעה לפריצה, יגזר עליה עונש מאסר על תנאי והיא תעזוב את המדינה, מכיוון ששהתה כאן באשרת תיירת. ביחס לקטינה מסתמן שהיא תישלח לתסקיר שירות מבחן, כאשר עורכי דינה מבקשים שלא להרשיעה, והפרקליטות תסכים כפי הנראה לכך אם תסקיר שירות המבחן יקבע כי יש מקום לאי הרשעה.

סימן השאלה הגדול הוא סביב האב אולג. הפרקליטות דורשת מאסר ממושך בפועל, בעוד ההגנה מעוניינת בעונש קל יותר וכן בשינוי מהותי של פרטי כתב האישום. בינתיים אולג טרם נתן את הסכמתו להסדר הטיעון. בנוסף, בפרקליטות ממתינים לשמוע את דעתה של יאנה אושרנקו, אחותו של דימיטרי אושרנקו, לגבי ההסדר.

לפני כחצי שנה גזר בית המשפט המחוזי בפתח תקוה 13 שנות מאסר על נטליה קרליק, שהודתה במסגרת הסדר טיעון בהריגה, בשל מעורבותה ברצח המזעזע. משפטו של דמיאן קרליק, הנאשם ברצח, עדין נמשך. מהפרקלטות נמסר בתגובה, כי "מדובר בתיק בדלתיים סגורות ולכן לא נתייחס".

עדכון ראשון: 22:08

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully