וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זועבי תעיד: "ממשלת ישראל - משטר גזעני ומפלה"

ניר יהב

6.11.2011 / 13:10

בית הדין הבינלאומי שבוחן את מדיניות ירושלים כלפי אזרחיה הערבים והפלסטינים בשטחים, לא זכה לשיתוף פעולה מצד ממשלת ישראל. ח"כ זועבי: "משמרים את ישראל כמדינה אקסלוסיבית ליהודים"

ח"כ חנין זועבי (בל"ד) תעיד היום (ראשון) נגד הממשלה בפני בית דין אזרחי בינלאומי המתכנס בקייפטאון שבדרום אפריקה ותטען כי ישראל היא מדינת אפרטהייד. בית הדין פנה לממשלת ישראל בבקשה שתשלח נציגים מטעמה לבוא ולהציג את עמדתה, אך ישראל לא נענתה לבקשה. לפיכך מי שיעיד יהיו מומחי משפט בינלאומי, כותבי דו"חות עבור האו"ם ופעילים פוליטיים. לאחר סיום הצגת העדויות יתכנס חבר המושבעים כדי לקבל החלטה, שאותה יפרסם מחר.

בית הדין האזרחי ה"ראסל טריבונל" המתקיים השנה בקייפטאון הוא פורום בינלאומי יוקרתי העוסק בסוגיית המשטר בישראל ובוחן את מדיניותה של ישראל כלפי האזרחים הערבים בישראל וכלפי הפלסטינים בשטחים. מדובר בפורום שפועל כבית דין ציבורי עם אנשים המכהנים כשופטים וחבר מושבעים. מטרת בית הדין היא לקבוע האם יחסה של ישראל כלפי הפלסטינים תואם להגדרת האפרטהייד על פי החוק הבינלאומי. סטפן הסל, המכהן בחבר המושבעים של בית הדין הנוכחי, הוא דיפלומט צרפתי ששרד את השואה.
.
ח"כ חנין זועבי, אחת העדות בבית הדין, אמרה היום כי "קיומו של בית הדין בעיר זו טומן בחובו ערך סימבולי המרמז על ניסיונותיה של המשטר בישראל לשמר את ישראל כמדינה אקסקלוסיבית ליהודים. בניגוד לישראל, דרום-אפריקה הודתה במשטרה הגזעני ואף הביאה לסיומו בסופו של דבר". באחרונה קרא הפורום לאיחוד האירופי להטיל סנקציות "דיפלומטיות, תרבותיות ומסחריות" על ישראל ולשקול להפסיק להשקיע בה.

מלבד ח"כ זועבי צפויים להעיד היום גם אחד מראשי הפגנות המחאה בבילעין, מוחמד חטיב, ופעיל השמאל פרופ' ג'ף הלפר שהשתתף במשט לעזה.

עוד כותרות העוסקות בח"כ חנין זועבי:

זועבי: קדאפי להאג - וגם הישראלים שפגעו בעזה
זועבי התנצלה בכתב בפני הסדרנית - והחרימה הדיון
ח"כ זועבי: "ועדת האתיקה מצטרפת לטירוף הגזעני"
בעקבות המשט: זועבי הורחקה מדיוני הכנסת
דרמה בכנסת: ח"כ זועבי הוצאה בכוח מהמליאה

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully