וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ זועבי: "ועדת האתיקה מצטרפת לטירוף הגזעני"

ניר יהב ופנחס וולף

18.7.2011 / 12:45

אחרי שהושעתה מדיוני הכנסת עד תום מושב הקיץ, הביעה ח"כ זועבי תרעומת מההחלטה. במקביל, היא תקפה את מנכ"ל הכנסת: "פגעת בשמי הטוב על ידי הצגתי כאישה אלימה"

ח"כ חנין זועבי (בל"ד) הגיבה בחומרה להחלטת ועדת האתיקה של הכנסת להשעות אותה מדיוני הכנסת עד תום מושב הקיץ בגין השתתפותה במשט שעשה דרכו לעזה. זועבי אמרה לוואלה! חדשות כי ועדת האתיקה, בראשות ח"כ יצחק וקנין (ש"ס), בה חברים גם ציפי חוטובלי (ליכוד), רחל אדטו (קדימה) ואריה אלדד (הבית הלאומי), "מצטרפת לטירוף הגזעני והאנטי-דמוקרטי שנמצא בכנסת ובכך היא פוגעת בצורה חמורה בזכות הפעילות הפוליטית".

לדבריה, זו הפעם הראשונה שוועדת האתיקה מענישה בצורה כזו: "זו החלטה פוליטית המשקפת את הרוב הימני האוטומטי שנמצא בוועדה והיא לא משקפת שום ממד אתי. השאלה היא לא שאלה של לגיטימיות פוליטית, השאלה היא האם הפעילות שלי היא חוקית או לא חוקית – ואת זה בית המשפט יחליט ולא הרוב הימני בכנסת".

ההסתבכויות של ח"כ זועבי - הכותרות האחרונות:

בעקבות המשט: זועבי הורחקה מדיוני הכנסת
העימות בכנסת: הוגשה תלונה, זועבי התנצלה
צפו בדרמה בשבוע שעבר: ח"כ זועבי הוצאה בכוח מהמליאה

חברת הכנסת חנין זועבי, במליאת פתיחת מושב הקיץ של הכנסת, מאי 2011. עומר מירון
"זו החלטה פוליטית המשקפת את הרוב הימני האוטומטי". זועבי/עומר מירון

זועבי הוסיפה כי "אם השאלה היא שאלת לגיטימיות, אז לכל מי שחורג מהקונצנזוס אין לגיטימיות. זה מערער את מהות הדמוקרטיה. אין פלורליזם פוליטי ואין צורך אפילו להצביע למפלגות לכנסת. התפקיד היחיד של החסינות המהותית שניתנת לחברי הכנסת היא דווקא להגן עליהם במקרים שבהם הפעילות הפוליטית חורגת מתחום הקונצנזוס. אני השתתפתי במשט כדי למלא את חובתי המוסרית, הפוליטית והאנושית במאבק להסרת סגר בלתי אנושי ובלתי לגיטימי".

בתוך כך, ח"כ זועבי פנתה היום למנכ"ל הכנסת דן לנדאו, בדרישה שיחזור בו מדברים שייחס לה במכתב שהעביר לעובדי הכנסת, לאחר "תקרית הדחיפות" בין זועבי לסדרנית במליאה."מכתבך לא מבוסס על עובדות נכונות, לא טרחת בטרם הפצתו ברבים לקבל את תגובתי, נקבת במסקנות אישיות פוגעניות נגדי שאין להן בסיס עובדתי, ובכך פגעת בשמי הטוב ובמעמדי על ידי הצגתי כאישה תוקפנית ואלימה", כתבה זועבי ללנדאו.

זועבי הוסיפה כי "במעשה זה לא רק ביצעת עוולה אזרחית נגדי בניגוד לחוק איסור לשון הרע אלא גם הפרת את החובות המוטלות עליך כעובד המחויב למלא את עבודתו נאמנה ובהגינות כלפי כל החברים והחברות. לפיכך, הינך מתבקש להתנצל על הפגיעה בשמי, זאת על מנת להימנע מנקיטת הליכים בגין הוצאת לשון הרע, זאת באותה שיטה ולאותם יעדים אליהם הפצת את מכתבך".

לפניות לכתבים: nir_yah@walla.com
pinhas_wolf@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully