וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: אסד משחרר עצורים, אך ההרג בערים נמשך

ניר יהב

6.11.2011 / 11:38

בעקבות ההסכם עם הליגה הערבית, הודיעו שלטונות סוריה על שחרור 533 מעצורי המהומות "לרגל חג הקורבן". למרות ההתחייבות לסגת מהערים, נרשמו היום כבר 7 הרוגים מאש הצבא, 5 מהם בחומס

השלטונות בסוריה אמנם הבטיחו כי יתחילו היום (ראשון) להסיג את כוחות הצבא מתוך הערים, בהתאם להסכם שגובש עם הליגה הערבית - אבל הרג המפגינים לא מפסיק: ארגוני זכויות אדם סוריים דיווחו כי גם הבוקר כבר נהרגו לפחות שישה אזרחים סורים מאש כוחות הביטחון במהלך הפגנות נגד המשטר, חמישה מהם בחומס - העיר שבה נרשמו העימותים הקשים ביותר בין האזרחים המתקוממים למשטר בשבועות האחרונים.

הרוג נוסף נרשם הבוקר, לפי הדיווחים, בעיר ג'יסר א-שורור, שם גם נפצעו עוד 12 מפגינים. כמו כן נמסר על הרוג בעיר חמה - גם היא אחד ממוקדי ההתקוממות הבולטים. עוד דווח כי כוחות הביטחון הסורים פועלים גם בדומא, פרבר של הבירה דמשק שהתבלט גם הוא בהפגנות נגד השלטון מתחילת ההתקוממות, ומכתרים שם את המסגד הגדול. עוד נמסר כי לפחות עשרה מפגינים נוספים נפצעו מאש כוחות הביטחון בעיירה טלביסה הסמוכה לחומס ובעיירה חארה שבמחוז חוראן בדרום המדינה.

עוד על ההתקוממות בסוריה:
בליגה הערבית מתריעים: התנהלות סוריה הרסנית"
סגן שר סורי: "הצבא יסוג מהערים עד יום ראשון"
בסוף השבוע: למרות ההסכם - עשרות הרוגים בחומס
היה הסכם? הטנקים של אסד שבו להפגיז את חומס

חיילי צבא סוריה מפטרלים ברחוב בעיירה חולה הסמוכה לעיר חומס, 4 בנובמבר 2011. רויטרס
חיילי צבא סוריה ממשיכים לפטרל בעיירה חולה הסמוכה לחומס, בסוף השבוע/רויטרס

מוקדם יותר הודיעו שלטונות סוריה כי שחררו הבוקר 533 אזרחים שנעצרו במהלך הפגנות המחאה נגד משטרו של בשאר אסד. לפי הודעת סוכנות הידיעות הסורית הממלכתית SANA, העצורים, כולם "ללא דם על הידיים", משתחררים כמחווה לרגל חג הקורבן המוסלמי, המתחיל היום. יש לציין, עם זאת, כי התחייבות לשחרור כל המפגינים שנעצרו במהלך ההתקוממות נכללה בהסכם של סוריה עם הליגה הערבית. בדיווח SANA נטען כי באחרונה שוחררו עוד 119 עצורים.

האופוזיציה: לא מוכנים לשום מו"מ עם אסד

ההסכם קובע בין היתר גם כי המשטר יפתח בדיאלוג עם כל פלגי האופוזיציה - אולם באופוזיציה הסורית סבורים כי אסד רק מנסה למשוך זמן. ברהאן רליון, אחד מבכירי האופוזיציה הסורית, אמר כי האופוזיציה מסרבת לשאת ולתת עם אסד: "לא ננהל משא ומתן על דמם של החללים והקורבנות. משטרו של אסד מנסה להרוויח זמן בכך שהוא מודיע שהוא מקבל את יוזמת הליגה הערבית".

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
הפגנה נגד שלטון אסד בעיירה חולה שליד העיר חומס, סוריה, 4 בנומבר 2011. רויטרס
הפגנת ענק נגד אסד, בסוף השבוע בחולה/רויטרס

בסוף השבוע נהרגו ברחבי סוריה לפחות 30 בני אדם מאש כוחות הביטחון, רובם בחומס. בימים האחרונים מנהל צבא סוריה מבצע רחב-היקף בעיר, במטרה להפסיק את הפגנות המחאה נגד המשטר. מזכ"ל הליגה הערבית, נביל אל-ערבי, הביע אמש דאגה עמוקה מהאלימות המתמשכת בסוריה וקרא לדמשק לפעול על פי ההסכם שנחתם בין הליגה לבינה. "כישלון הפתרון שהציעה הליגה הערבית יוביל לתוצאות הרסניות למצב בסוריה ובכל האזור", אמר.

הפגנה לאות תמיכה בשלטון אסד בעיר הנמל טרטוס, סוריה, 3 בנובמבר 2011. רויטרס
בעיר הנמל טרטוס נערכה בסוף השבוע הפגנת תמיכה בשלטון אסד/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully