וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגן שר סורי: "הצבא יסוג מהערים עד יום ראשון"

בראיון לדיילי טלגרף אמר סגן שר החוץ הסורי עבדולפתח אמורה כי סוריה תעמוד בהסכם עליו חתמה עם הליגה הערבית. "סוריה מתכוונת למה שהיא אומרת". ביתיים - הדיווחים על ההרג נמשכים

למרות המשך דיכוי ההפגנות האלים בסוריה במהלך סוף השבוע מתעקש השלטון הסורי כי בכוונתו לעמוד בהסכם שהושג עם הליגה הערבית לפיו יסוגו כוחות הצבא ממרכזי הערים. סגן שר החוץ הסורי עבדולפתח אמורה אמר הבוקר (שבת) לדיילי טלגרף כי "סוריה מתכוונת למה שהיא אומרת". לדבריו, "אנחנו ניישם את ההסכם עם הליגה הערבית על כל היבטיו. אם אנחנו מסכימים למשהו אנחנו מבצעים את זה". כשנשאל מתי יסוגו הכוחות אמר אמורה כי "אנחנו עובדים על זה. זה יקרה בקרוב, בשאיפה עד מחר".

ביום רביעי הודיעה דמשק רשמית לליגה הערבית שהיא מקבלת את תכניתה לסיום המשבר בסוריה "ללא כל הסתייגות". מפרטי ההסכם, שפורסמו בקהיר, עולה כי סוריה תסיג את כוחות הביטחון שלה מהערים במדינה, תשחרר את כל העצירים הפוליטיים, תאפשר כניסה של כלי תקשורת ערבים ובינלאומיים לערים ותפתח בדיאלוג לאומי עם האופוזיציה בחסות הליגה הערבית. בהסכם לא נכתב היכן יתקיים הדיאלוג בין המשטר הסורי לבין האופוזיציה.

על אף ההסכם המשיכו ביום חמישי הדיווחים על הרג שמבצעים כוחות המשטר במדינה. פעילים בסוריה דווחו כי כוחות הצבא של הנשיא בשאר אסד הרגו עשרות בני אדם בעיר חומס. עד ראייה סיפר לסוכנות הידיעות רויטרס כי הבחין בעשרות גופות של אזרחים בבית החולים הלאומי, שנמצא תחת שליטת כוחות הביטחון. פעילים הוסיפו כי לפחות 19 בני אדם נהרגו בתקרית נפרדת במחוז באב עמרו, לאחר שהופגזו על ידי טנקים ונורו בידי סוכני המשטר. ההרג נמשך, על פי הדיווחים גם אחרי תפילות יום השישי. רשת אל-ערבייה דיווחה כי לפחות 25 בני אדם נהרגו מירי כוחות הביטחון מאז הסתיימו התפילות. עדי ראייה צוטטו באומרם כי מרבית ההרוגים היו בחומס ובעיר כנאכר, הסמוכה לדמשק. הרוגים נוספים דווחו גם בערים בניאס וחמה.

כעת דורשים פעילי האופוזיציה בסוריה להכריז על סוריה כמפירת ההסכם. "יוזמת הליגה הערבית נולדה מתה, והיא לעולם לא היתה בעלת משמעות או כוונה להיות כזו", טען אחד מהמפגינים. "אף אחד מהאופוזיציה לא היה מעורב בדיונים", הדגיש. לואיי ספי ממועצת האופוזיציה במדינה אף קרא לליגה להדיח את סוריה משורותיה אם זו לא תפסיק את האלימות.

מהומות בסוריה - כתבות נוספות:

דיווח בסוריה: למרות ההסכם - עשרות הרוגים בחומס
היה הסכם? הטנקים של אסד שבו להפגיז את חומס
הכניעה של אסד: צבא סוריה יסיג כוחות מהערים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully