וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היה הסכם? הטנקים של אסד שבו להפגיז את חומס

שעות ספורות אחרי חתימת ההסכם בין סוריה לליגה הערבית, שהיה אמור לכלול את נסיגת צבא סוריה מהערים, נכנס הצבא שוב לעיר המתקוממת. דיווחים: לפחות 9 הרוגים מירי על בתי התושבים

עוד לא יבש הדיו בהסכם בין שלטונות סוריה לליגה הערבית על הפסקת האלימות במדינה - והיא כבר מתחדשת. על פי מספר דיווחים הבוקר (חמישי), בין היתר בסוכנות הידיעות רויטרס וברשת "אל-ערבייה", טנקים של צבא סוריה חזרו ונכנסו לתוך העיר חומס, אחד המוקדים העיקריים של ההתקוממות נגד שלטונו של הנשיא בשאר אסד, תוך כדי ירי כבד ממכונות ירייה על בתי התושבים. בין היתר, דיווחו פעילי אופוזיציה בעיר על לפחות תשעה אזרחים הרוגים בשכונת באב עמרו. תושבים דיווחו לסוכנות רויטרס כי צלפים של הצבא ממוקמים על גגות הבתים ויורים בתושבים.

ההתקוממות בסוריה - כותרות אחרונות:
הסכם הכניעה של אסד? צבא סוריה יסיג כוחות מהערים
מזכ"ל נאט"ו: לא נפעל צבאית בסוריה בשום צורה
"הליגה הערבית הזהירה את אסד מהתערבות בינ"ל"

הלוויה של מתנגדי משטר שנהרגו על ידי כוחות אסד, העיירה חולה שליד העיר חומס, סוריה, 2 בנובמבר 2011. רויטרס
הלוויה של מפגינים שנהרגו מאש כוחות הביטחון, אתמול בעיירה חולה שליד חומס/רויטרס

אלו מקרי המוות הראשונים המדווחים במדינה מאז הבשורה שהגיעה אתמול ממטה הליגה הערבית בקהיר, על הסכם שנחתם, לכאורה, בין אסד לליגה, על הפסקת האלימות במדינה. לפי הדיווחים הרשמיים, דמשק הודיעה כי היא מקבלת את תוכנית הליגה "ללא כל הסתייגויות". על פי ההסכם, שלטונות סוריה יסיגו את כוחות הביטחון מהערים במדינה, ישחררו את כל העצירים הפוליטיים, יאפשרו כניסה של כלי תקשורת ערבים ובינלאומיים לערים במדינה, כמו גם משקיפים מטעם הליגה הערבית, ויפתחו בדיאלוג לאומי עם האופוזיציה בחסות הליגה הערבית. בהסכם לא נכתב היכן יתקיים הדיאלוג. במהלך המו"מ דרשו בליגה הערבית שיתקיים בקהיר, בעוד אסד התעקש לקיימו בתוך סוריה.

הדיווחים על התחדשות האלימות הבוקר בחומס מגיעים לאחר סדרת דיווחים מבולבלים וסותרים על מעשי הרג בעיר בימים האחרונים. אתמול דיווחו פעילים בעיר לרויטרס כי לפחות תשעה בני אדם, תושבי כפרים באזור העיר, נורו למוות בידי כוחות הביטחון מצפון מערב אליה. הם הוסיפו כי התשעה, מוסלמים סונים, נורו לאחר שנעצרו במחסום. יום קודם, דווח כי תשעה תושבים עלאווים (הקבוצה האתנית השליטה אליה משתייך הנשיא בשאר אסד), נגררו מאוטובוס ונורו בידי אנשי מיליציה חמושים. במקביל, דיווחה סוכנות הידיעות הצרפתית כי 11 עובדי מפעל בעיר נורו למוות בידי חמושים. לא נמסר אם התוקפים היו מקרב המפגינים המתקוממים או מקרב כוחות הביטחון, ולא נמסרו פרטים על זהות ההרוגים. כמו כן, לא ברור אם יש קשר בין התקריות השונות, או שמדובר בגרסאות שונות לאותה תקרית.

מפגינים נגד שלטון אסד מנופפים בדגל סוריה מחוץ למטה הליגה הערבית, קהיר, 2 בנובמבר 2011. AP Photo/Khalil Hamra, AP
סורים מפגינים נגד שלטון אסד, אתמול מחוץ למטה הליגה הערבית בקהיר, על רקע ההודעה על ההסכם/AP, AP Photo/Khalil Hamra

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully