וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הליגה הערבית: "הפרתה של סוריה את ההסכם הרסנית"

6.11.2011 / 1:26

במקביל לדיווחים אודות 13 הרוגים ועשרות פצועים מאש טנקים בחומס, הביע מזכ"ל הליגה הערבית דאגה מהאלימות המתמשכת בסוריה. "כישלון הפתרון של הליגה הערבית יוביל לתוצאות הרסניות"

לאחר שחתמה על הסכם עם הליגה הערבית לפיו תחדל מפעולותיה הצבאיות נגד אזרחים, ממשיכה ממשלת סוריה בשלה: לפחות 13 בני אדם נהרגו אמש (שבת) מאש טנקים בעיר חומס, כך דיווחו פעילים ועדי ראייה. לדבריהם, עשרות נוספים נפצעו בתקיפה. בכך עלה ל-89 מספר הפעילים שנהרגו בעיר מאז יום שלישי האחרון, במהלך הפגנות נגד משטרו של הנשיא, בשאר אסד.

המהומות בסוריה - כותרות אחרונות:
סגן שר סורי: ”הצבא יסוג מהערים עד יום ראשון”
ביום חמישי: למרות ההסכם - עשרות הרוגים בחומס
הכניעה של אסד: צבא סוריה יסיג כוחות מהערים

בתוך כך, התייחס אמש מזכ"ל הליגה הערבית, נביל אל-ערבי, להפרת ההסכם מצד משטרו של אסד. בהצהרה ששחרר ממקום מושבו בקהיר, אמר אל-ערבי כי הארגון מודאג מאוד מהאלימות המתמשכת בסוריה וקרא לדמשק לפעול על פי ההסכם שנחתם. "כישלון הפתרון שהציעה הליגה הערבית יוביל לתוצאות הרסניות למצב בסוריה ובכל האזור", אמר.

ובסוריה ממשיכים להבטיח כי יפעלו על פי ההסכם שנחתם. סגן שר החוץ הסורי עבדולפתח אמורה אמר אתמול בראיון לדיילי טלגרף כי "סוריה מתכוונת למה שהיא אומרת". לדבריו, "אנחנו ניישם את ההסכם עם הליגה הערבית על כל היבטיו. אם אנחנו מסכימים למשהו, אנחנו מבצעים את זה". כשנשאל מתי ייסוגו הכוחות אמר אמורה כי "אנחנו עובדים על זה. זה יקרה בקרוב, בשאיפה עד מחר".

ביום רביעי הודיעה דמשק רשמית לליגה הערבית שהיא מקבלת את תכניתה לסיום המשבר בסוריה "ללא כל הסתייגות". מפרטי ההסכם, שפורסמו בקהיר, עולה כי סוריה תסיג את כוחות הביטחון שלה מהערים במדינה, תשחרר את כל העצירים הפוליטיים, תאפשר כניסה של כלי תקשורת ערבים ובינלאומיים לערים ותפתח בדיאלוג לאומי עם האופוזיציה בחסות הליגה הערבית. בהסכם לא נכתב היכן יתקיים הדיאלוג בין המשטר הסורי לבין האופוזיציה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully