וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאז שחרור שליט צה"ל עצר יותר ממאה מבוקשים בגדה

6.11.2011 / 9:04

מאז שחרור גלעד שליט, עצרו כוחות הביטחון 110 מבוקשים פלסטינים. מדובר בעלייה מובהקת לעומת הממוצע הרגיל. בשב"כ מרכיבים כעת את רשימת המשוחררים בשלב השני של עסקת שליט

גלעד שליט שוחרר משבי חמאס ב-18 באוקטובר בתמורה ל-1,027 אסירים ביטחוניים. בשלב הראשון של העסקה שוחררו מהכלא הישראלי 477 אסירים והשאר צפויים להשתחרר במסגרת השלב השני בעסקת שליט בעוד כחודש. מנתונים שהגיעו לידי וואלה! חדשות עולה כי מאז שחרורו של שליט עלה מניין המעצרים שביצעו כוחות הביטחון בשטחי הגדה המערבית ובקעת הירדן באופן מובהק. מהנתונים עולה כי מ-18 באוקטובר ועד היום (ראשון) עצרו יחידות העילית, כוחות צה"ל ומשמר הגבול 110 מבוקשים פלסטינים.

גלעד שליט חזר הביתה - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות

גלעד שליט נותח בהצלחה בידו, הרסיסים הוצאו
אבו מרזוק: שחרור שליט - איבוד קלף משמעותי
ראש השב"כ לשעבר דיסקין: "עסקאות שבויים רעות לישראל"
מענק כספי ומלון יוקרה: כך התקבלו האסירים ברשות
חמאס: גם בשלב השני של עסקת שליט ישוחררו מחבלים
משוחררי השלב השני בעסקה: גנבי רכב ושב"חים

חגיגות שימחה בעזה על החזרת העצירים לרצועה, אוקטובר 2011. רויטרס
ראש השב"כ הבהיר כי רשימת האסירים בשלב השני, לא תורכב בהכרח רק מאסירים ביטחוניים. החגיגות בעזה אחרי שחרור האסירים בשלב הראשון של עסקת שליט/רויטרס

גורמים במערכת הביטחון טענו כי אין קשר בין שחרור האסירים הצפוי להתרחש במסגרת השלב השני בעסקת שליט לבין מספר העצורים הגבוה בשבועות האחרונים ואף ציינו שכל מעצר מבוסס על מודיעין של שירות הביטחון הכללי וצה"ל. אחד מגורמי הביטחון טען כי במהלך חג הרמדאן ולפני ביצוע עסקת שליט, דחה צה"ל פעילות מעצרים שיכולה הייתה לגרום לחיכוך עם האוכלוסייה הפלסטינית ולהוביל לפעילות אלימה.

גורם צבאי מסר לוואלה! חדשות כי בין העצורים נמנים כאלה המבוקשים במערכת הביטחון, אך גם כאלה הדרושים לחקירה לפי בקשת משטרת ישראל. ראש השב"כ יורם כהן, הבהיר לפני ביצוע עסקת שליט כי רשימת האסירים בשלב השני של עסקת שליט, לא תורכב בהכרח רק מאסירים ביטחוניים.

בימים אלו יחלו בשירות הביטחון הכללי להרכיב את רשימת האסירים, שתפורסם באופן פומבי מספר ימים לפני ביצוע העסקה. גורם ביטחוני ציין כי הרשימה תכלול אסירים ביטחוניים שבכל מקרה צפויים להשתחרר בשנה הקרובה, אסירים פליליים ואסירים ללא "דם על הידיים". מדובר צה"ל נמסר כי "צה"ל ימשיך לפעול למיגור הטרור וסיכול פעילות חבלנית עוינת שנועדה לפגוע באזרחי מדינת ישראל וכוחות הביטחון".

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully