וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס: גם בשלב השני של עסקת שליט ישוחררו מחבלים

דובר הזרוע הצבאית בארגון אמר שמצרים תתווך בשלב השני של העסקה, שבו ישוחררו אסירים שריצו מעל 20 שנות מאסר. שלשום דווח בוואלה! שישראל לא תסכים לשחרר אסירים "עם דם על הידיים"

מלחמת הגירסאות בין ישראל לחמאס באשר לשלב השני של עסקת שליט נמשכת. דובר גדודי עז א-דין אל-קסאם, הזרוע הצבאית של חמאס, אמר אמש (רביעי) כי מצרים תפקח על השלב השני בעסקת שליט, שבו ישוחררו 550 אסירים נוספים מבתי הכלא בישראל, והצהיר כי הארגון ידרוש שהאסירים שישוחררו במסגרתו יהיו כאלה שהורשעו בגין עבירות ביטחוניות.

הדובר, אבו עוביידה, שצוטט בסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען", הודה כי חמאס לא יהיה מעורב ישירות במשא-ומתן על גיבוש רשימת האסירים. הוא אמר, עם זאת, כי הארגון מצפה שמצרים תוודא שהאינטרסים של חמאס "באים לידי ביטוי" ברשימה. שלשום דווח כי השב"כ יבחר בעצמו את רשימת האסירים, וגורם ביטחוני בכיר אף אמר כי בשלב השני של העסקה לא ישתחררו מחבלים, אלא "גנבי רכב ושוהים בלתי-חוקיים".

גלעד שליט חזר הביתה: סיקור מיוחד בוואלה! חדשות
בישראל טוענים: משוחררי השלב השני: גנבי רכב
צה”ל מעריך: תשתית הטרור תתחזק אחרי העסקה
האסירים שגורשו בעסקת שליט נחתו במדינות היעד
כך התנהלה העסקת לשחרור שליט - שלב אחרי שלב

קבלת פנים לאסירים ששוחררו במסגרת עסקת שליט בבואם לעזה, אוקטובר 2011. רויטרס
מדברי אבו-עוביידה, מסתמן שחמאס לא יתרכך גם לאחר שאיבד את "הנכס" שהחזיק - שליט/רויטרס

אבו עוביידה אמר כי רשימת האסירים שישוחררו "לא תכלול אסירים שאינם-ביטחוניים". לדבריו, תינתן עדיפות לשחרור אסירים מבוגרים וחולים, וכן לאלה שריצו למעלה מ-20 שנה מאחורי הסורגים. הארגון מצפה, לדבריו, שלא ישוחררו דווקא אסירים שממילא עומדים לסיים את תקופת מאסרם. עוד אמר אבו עוביידה כי מצרים התחייבה, כמתווכת בעסקה, לוודא כי ביצוע השלב השני בעסקה יבוסס על הקריטריונים שהודגשו בהסכם המקורי עם ישראל.

בישראל הצהירו: "ישוחררו שב"חים וגנבי רכב"

במסגרת עסקת חילופי השבויים, העביר אתמול החמאס את גלעד שליט לידי מצרים, ומשם למעבר כרם שלום. במקביל, שחררה ישראל 450 אסירים ו-27 אסירות. 42 אסירים ואסירות גורשו לקטאר, לסוריה ולטורקיה. שאר האסירים הועברו לרצועת עזה ולגדה המערבית, ואחת הוחזרה לירדן.

ראש השב"כ, יורם כהן, אמר שלשום, בשיחות סגורות, כי בשלב השני של העסקה ישוחררו 550 אסירים, ששמותיהם ייבחרו על ידי אנשיו, ולא לפי רשימה שתוכתב לישראל על ידי חמאס. גורם ביטחוני בכיר אמר כי "לא יהיה שחרור של מחבלים עם דם על הידיים בשלב השני". לדברי הגורם, "כמו שזה נראה, אם לא יהיו הפתעות ברגע האחרון, מי שיכעס על ישראל אחרי ביצוע השלב השני יהיו חברות הביטוח - מפני שהכוונה היא לשחרר באופן עקרוני אסירים בעלי עבר פלילי, ולא כאלה שהיו מעורבים בפעילות חבלנית. מדובר בגנבי רכב, פורצי דירות ושוהים בלתי חוקיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully