וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצה"ל מעריכים: תשתית הטרור תתחזק בעקבות העסקה

19.10.2011 / 9:51

קצינים בכירים בצה"ל הביעו דאגה מהיום שאחרי עסקת שליט, כאשר מספר רב של אסירים ואסירות ישובו לגדה המערבית ולרצועת עזה. "עלייה במספר אירועי הטרור היא עניין של זמן"

במערכת הביטחון נערכים ליום שאחרי שחרורו של גלעד שליט תמורת 1,027 אסירים ביטחוניים, ולתמורות שיביא המהלך בשטח. קצינים בכירים בצה"ל מעריכים היום (שני) כי בעקבות העסקה, תתגבר התמיכה ברחוב הפלסטיני במאבק מזויין נגד ישראל, וכתוצאה מכך תתחזק תשתית הטרור, בעיקר בגדה המערבית, תוך ירידה בלגיטימציה של מנגנוני הביטחון של הרשות הפלסטינית לפעול נגד חוליות טרור של חמאס ביהודה ושומרון. "עלייה במספר אירועי הטרור היא עניין של זמן", טוענים הקצינים הבכירים, שהוסיפו כי האסירים שישתחררו מבתי הכלא, "יוצאים עם מחויבות לא כתובה לשחרר את חבריהם שנותרו בבתי הכלא באמצעות חטיפות חיילים ופעולות טרור".

גלעד חוזר הביתה - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות
במצפה הילה מבטיחים: "נניח לגלעד שליט לנפשו"
מרואן ברגותי על העסקה: "הופתעתי שאני לא ברשימה"
האסירים שישוחררו בעסקת שליט הועברו לכלא קציעות
משעל: "אי אפשר היה לשחרר את ברגותי וסעדאת"

"חמאס יתחזק באופן משמעותי"

על פי הערכות הקצינים, חמאס ינסה להטיל את האחריות להשארת מרואן ברגותי ובכירים נוספים בכלא על אבו מאזן כדי לפגוע במעמדו. בעקבות כך, פתח יידרש להעלות לסדר יומו את סוגיית האסירים שנותרו בכלא וככל הנראה כבר בטווח הזמן המיידי יאורגנו הפגנות בנושא, שביתות רעב המוניות ואולי אף יבוצעו פעולות התגרות שונות כדי לקדם את הנושא.

על פי התרחיש המתואר, העסקה תחזק את חמאס פוליטית באופן משמעותי על חשבון אבו מאזן וארגון פתח, זאת לאחר שכוחו הציבורי של חמאס נחלש בעקבות נאום אבו מאזן באו"ם. ההערכה היא, שככל שהתהליך יצבור תאוצה בשטח, אף עשוי חמאס לדרוש לקיים בחירות כדי לנצל את כוחו האלקטורלי העולה. ההנחה היא כי חמאס ינצל את העובדה שיו"ר הרשות לא התייחס בנאומו באו"ם לרצועת עזה, ולפיכך ינסו ראשי הארגון להבליט את העובדה כי חמאס התייחס בעסקה לכלל האסירים מכלל הארגונים תוך הזדהות עם המצוקות של כלל הרבדים בעם הפלסטיני. עוד יבליט הארגון כי הקו הפוליטי והביטחוני שבחר הביא לשחרור אסירים בזמן שנאומו של אבו מאזן באו"ם לא הוביל לתהליך ממשי לשינוי.

בשולי הדברים, מתחו הקצינים ביקורת על ההחלטה לגרש כמה מהאסירים לטורקיה, מחשש להקצנה נוספת באווירה הציבורית בטורקיה, שאינה אוהדת ממילא את ישראל.

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully