וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במצפה הילה מבטיחים: "נניח לגלעד שליט לנפשו"

אריאל נוי

17.10.2011 / 0:17

ההכנות לקראת שובו של גלעד שליט משבי החמאס ביום שלישי נמצאות בעיצומן ביישוב הצפוני הקטן. השכנים מחכים בקוצר רוח, אך מבטיחים: "רק כשגלעד ייצא להגיד שלום - ניגש אליו"

אדריאן הרבשטיין

(צילום: אדריאן הרבשטיין, רויטרס, רותם אזולאי, עריכה: יותם בן-דוד, קריינות: אביב אברמוביץ')


ביישוב הצפוני מצפה הילה החלו בהכנות קדחתניות לקראת חזרתו של בן היישוב והחייל החטוף, גלעד שליט, ביום שלישי, לביתו. דגלי "מחכים לך גלעד" ו-"גלעד עדיין חי" הוחלפו לכל אורכו ורוחבו של היישוב בדגלי ישראל, והתושבים פועלים במרץ לצחצוח היישוב, והמועדון שבו הם עתידים לקיים מסיבת פרידה מפעילי המאבק.

גלעד חוזר הביתה - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות:
מידן עדכן את נתניהו: נסגרו הפרטים האחרונים לעסקה
נתניהו: ”רון ארד עמד לנגד עיניי בחתימת העסקה”
חמאס טוען: החתימה על העסקה לא בוצעה מול ישראל
האסירים שישוחררו בעסקת שליט הועברו לכלא קציעות
משפחת שליט לבג”ץ: לא לעכב את שחרורו של גלעד

במצפה הילה מתכוננים לשובו של גלעד שליט. ברני ארדוב
השכנים מחכים בקוצר רוח לשובו של גלעד. מצפה הילה/ברני ארדוב

"ביום שלישי כל תושבי היישוב יעמדו לאורך הכביש עם דגלוני ישראל ויחכו למכוניות שיביאו את גלעד הביתה", סיפר יו"ר מטה המאבק למען שליט וחברם הקרוב של משפחת שליט, שמשון ליבמן, בשיחה עם וואלה! חדשות, "התושבים, ואני ביניהם, לא ניכנס לבית להגיד שלום לגלעד. ניתן למשפחה את המרחב. רק כשהוא ייצא להגיד לנו שלום - אנחנו ניגש אליו".

ליבמן ציין כי במקביל לחזרתו של שליט מהשבי, תיפרד המשפחה מפעילי המאבק שתמכו בה לאורך השנים האחרונות, רובם בהתנדבות מלאה. "נתחיל תהליך ארוך של פרידה במועדון מכל הפעילים", הסביר, "התהליך הזה הוא תהליך ארוך ומייגע שבו אנו אומרים תודה לפעילים, שרובם פעלו בהתנדבות. אנחנו בעצם נפרדים ממשפחת שליט ומותירים אותה להתבודד בדרכה עם גלעד".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
במצפה הילה מתכוננים לשובו של גלעד שליט. ברני ארדוב
את דגלי "גלעד עדיין חי" החליפו דגלי ישראל/ברני ארדוב

ליבמן התייחס גם לבקשת משפחת שליט להצטרף כמשיבה לעתירתם של המשפחות השכולות נגד שחרור האסירים במסגרת העסקה. "אביבה ונעם הגיבו לבג"ץ כמשפחה שכולה, כיוון שזה יותר נכון ועוצמתי להגיב למשפחות השכולות, כשמשפחת שליט היא בעצמה משפחה שכולה", אמר, "הם ראו לנכון להביע הזדהות עם המשפחות השכולות, ועם זאת הבהירו בבקשתם כי כל עיכוב שהוא, ולו הקטן ביותר, בביצוע העסקה – יכול להוות איום על חייו של גלעד".

תושב היישוב ויו"ר הוועד המקומי, מור תרזי, פועל במרץ לארגן את כל התושבים ביישוב לקראת היום המיוחל. "ביום הזה התושבים יהיו מאורגנים במועדון השכונתי הנקי, שהוכן במיוחד עבור אותו היום", סיפר, "התושבים הונחו שלא להיכנס לביתו של גלעד ולהניח לבני המשפחה לנפשם, עד אשר הם יסתגלו למשפחה החדשה".

הכנות במצפה הילה לקראת הגעתם של משפחת שליט, אוקטובר 2011. ג'יליס
התושבים יעמדו עם דגלוני ישראל בכניסה ליישוב עם שובו של שליט/ג'יליס

הצימרים המשקיפים על הנוף המרהיב של מצפה הילה מלמעלה כבר התמלאו עד אפס מקום. בכניסה לחלקת הצימרים "מרקיזה" הוצב שלט: "לעתים האושר מגיע דרך דלתות שלא ידעת כלל שהשארת פתוחות" - פתגם המתאים לנוף השלו הניבט מן המקום, ומתחבר גם לתחושות האוחזות את בני משפחת שליט והשכנים ביישוב.

סיגל סיטון הגיעה למצפה הילה לפני 15 שנה מירושלים, יחד עם בעלה ומספר חברים. לפני שנתיים הם החליטו על הקמת הצימרים. "בשנתיים האחרונות, מאז פתחנו את הצימרים, לא היו פה שינויים משמעותיים בביקוש", סיפרה, "בשבוע האחרון, מאז נודע דבר שחרורו של גלעד, יש התעוררות גדולה מאד, בעיקר מצד אנשי תקשורת ואנשים שמתעניינים ורוצים להיות חלק מה'הפנינג'". לדבריה, "ביום שלישי אנחנו לא מתכוונים לערוך הפנינג גדול, כיאה למצפה הילה. נעשה משהו סולידי. נחזיק דגלונים קטנים ולפידים וניתן למשפחה להתכנס בתוך עצמה".

לפניות לכתב: arielnews@walla.com

(עדכון ראשון: 21:17)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully