וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס טוען: החתימה על העסקה לא בוצעה מול ישראל

ניר יהב

16.10.2011 / 17:50

יומיים לפני שייצא לדרך השלב הראשון בעסקת שליט, מגלה חמאס כי נציגים של ישראל ומצרים ייפגשו מדי שנה וידונו בנושאים הומינטריים הנוגעים למגורשים. "העסקה נחתמה במסמכים נפרדים"

אבו עוביידה, דובר הזרוע הצבאית של חמאס, גילה היום (ראשון) כי עסקת שליט נחתמה בשני מסמכים נפרדים, הראשון בין ישראל למצרים והשני בין חמאס למצרים. הוא הכחיש עוד כי במהלך המשא ומתן העקיף התקיימה פגישה בין נציג ישראלי לנציג של חמאס. "ראש השב"כ יורם כהן ביקש פעמיים להיפגש עם מפקד הזרוע הצבאית של חמאס, אחמד ג'עברי, אך משלחת חמאס סירבה", הוסיף.

גלעד שליט חוזר הביתה - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות

משפחת שליט לבג"ץ: לא לעכב את שחרורו של גלעד
נעם שליט במצפה הילה: "גלעד בריא ושלם? אינשאללה"
מרואן ברגותי על העסקה: "הופתעתי שאני לא ברשימה"

אבו עוביידה הוסיף וגילה כי עסקת שליט כוללת גם סעיף שלפיו מדי שנה ייפגשו נציגים ממצרים ומישראל וידונו בנושאים הומניטריים הנוגעים לאסירים שיגורשו במסגרת העסקה. "חמאס הצליח להפחית את מספר האסירים שיגורשו לחו"ל בעסקה ל-40 בלבד וזאת לאחר שישראל התעקשה לגרש 260 לחו"ל. חלק גדול מהמגורשים ישובו לבתיהם לאחר מספר שנים בגלות. כל גירוש אסיר התקבל בהסכמת בני משפחתו".

אבו עוביידה פנה לאסירים שלא כלולים בעסקה ואמר: "אנו מברכים את כל האסירים שישוחררו ואת אלה שלא ישוחררו. העסקה הזו היא עסקה היסטורית, היא הישג לאומי ענק ותהיה לה השלכות. כל האסירים הבכירים שלא ישוחררו הסכימו לכך לאחר שעודכנו". אבו עוביידה הוסיף כי "המשא ומתן בנושא האסירות שלא הוכללו בעסקה נמשך בקהיר, אך הוא לא יהווה שום מכשול בפני יישום העסקה"

בתוך כך, ממשלת חמאס ברצועת עזה הכריזה על יום ביצוע עסקת שליט כיום חופש לאומי וקראה לציבור הפלסטיני להשתתף בקבלת הפנים לאסירים. דובר הממשלה, טאהר נונו, אמר כי ביום ביצוע העסקה, שנכון לעכשיו הוא יום שלישי, "יפסיקו משרדי הממשלה והמוסדות הרשמיים את פעילותם כדי לאפשר לציבור לקבל את פני האסירים המשוחררים". עוד אמר כי ממשלת חמאס מחויבת לספק לאסירים "הגיבורים" את כל מה שיצטרכו כדי שיחיו בכבוד.

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully