וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרואן ברגותי על העסקה: "הופתעתי שאני לא ברשימה"

ניר יהב

16.10.2011 / 14:00

לוואלה! חדשות נודע, כי ברגותי אמר למקורביו כי האסירים "הכבדים" לא עודכנו בפרטי העסקה ולא אישרו את אי-שחרורם. "לא היינו חלק מהמשא ומתן ואף אחד לא התייעץ איתנו", אמר

בכיר פתח מרואן ברגותי, שנמצא בכלא הישראלי ואינו כלול בעסקת שליט, מגיב לראשונה על עסקת שליט ודוחה בתוקף את הדיווחים לפיהם חמאס קיבל את אישורו לבצע עסקה שאינה כוללת את שחרורו. לוואלה! חדשות נודע כי ברגותי אמר היום (ראשון) למקורביו כי הוא "הופתע מאוד לגלות על העסקה" וכי כלל לא היה מעורב בפרטיה. "לא היינו חלק מהמשא ומתן ואף אחד לא התייעץ איתנו", אמר.

עסקת גלעד שליט - כותרות אחרונות
א-זהאר: "אבו מאזן דרש שנשחרר את שליט בחינם"
שתי עתירות נוספות הוגשו לבג"ץ נגד עסקת שליט
העתירות נגד עסקת גלעד שליט: מה יעשה בג"ץ?
מבצע הלינץ' ברמאללה ישוחרר: "היה צריך להמיתו"

"בחמאס לא דיברו איתי, לא דיברו עם מזכ"ל החזית העממית אחמד סעדאת ולא דיברו עם בכירי חמאס טרם החתימה על העסקה", אמר היום ברגותי. "אף אחד לא עדכן אותנו שאנחנו לא משתחררים ובטח ובטח לא קיבלו מאיתנו אישור בכתב. הכל נודע לנו מכלי התקשורת. זה נעשה בניגוד להבטחות של חמאס לשחרר אותנו בעסקה ולכן הופתענו מאד לגלות על כך".

אתמול, כזכור, דיווח אתר המזוהה עם חמאס כי החתימה על עסקת שליט התאפשרה לאחר שהאסירים ה"כבדים" נתנו אישור בכתב יד לפיו הם מוכנים שלא להיכלל בעסקה. "מרואן ברגותי, אחמד סעדאת, עבדאללה ברגותי, עבאס א-סייד ואיברהים חאמד העדיפו שאחרים ישתחררו במקומם במקום לעמוד בפני סיכול העסקה", אמרו גורמים בחמאס.

מקורביו של ברגותי סיפרו כי מצב רוחו טוב יחסית לעובדה שהוא אינו משתחרר בעסקת שליט: "ברגותי הוא אדם חזק. כוח הרצון שלו לא נשבר והמורל שלו גבוה". ברגותי תהה בפני מקורביו גם מדוע אלו שנאסרו לפני הסכמי אוסלו לא הוכללו בעסקה ואמר כי "כואב לו מאוד עליהם". בנוסף אמר כי הוא מבין כי "מעצרו הוא פוליטי, ולא ביטחוני" ולפיכך הוא לא שוחרר.

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully