וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

א-זהאר: "אבו מאזן דרש שנשחרר את שליט בחינם"

ניר יהב

16.10.2011 / 9:14

בכיר חמאס מחמוד א-זהאר טען כי יו"ר הרשות ביקש מהארגון למסור את שליט בתמורה להסרת הסגר על עזה. "חמאס כמובן סירב לכך", אמר וטען כי פתח מנסה "לבזות את העסקה"

בכיר חמאס, מחמוד א-זהאר, שהשתתף במשא-ומתן לגיבוש עסקת שליט, אמר כי יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, ביקש ממנהיגי הארגון לשחרר את גלעד שליט - בתמורה להסרת המצור על רצועת עזה. בריאיון ליומון הלונדוני "אל-חיאת", אמר א-זהאר כי "הכוונה הייתה ששליט יועבר לישראל בחינם וללא תמורה - אך חמאס, כמובן, סירב לכך".

עסקת גלעד שליט - כותרות אחרונות
שירות בתי הסוהר פרסם את רשימת המשוחררים
פעילי ימין פלשו לחצר בית השר נאמן: "הדם על ידיך"
עתירה נגד העסקה: "לא לשחרור סיטונאי של רוצחים"
גלעד שליט יוכר כנכה צה"ל מיד עם חזרתו לארץ

בהתייחסו לדיווחים לפיהם ישראל התחייבה שלא לפגוע באסירים שישוחררו מהכלא אמר א-זהאר כי אין סיבה לדון בנושא הזה משום שאין שום ערבויות לכך שישראל לא תפגע בהם. "אפילו אם היו התחייבויות כתובות מישראל, זה לא היה מונע ממנה לפעול. כל לוחמי ההתנגדות מהווים מטרה עבור ישראל". הוא ציין את מייסדי חמאס, השייח' אחמד יאסין ואיסמעיל אבו שנב, כדוגמא למי ששוחררו מהכלא וחוסלו לאחר מכן.

"לא רצו לשחרר את ברגותי כי ראו בו יורש לאבו מאזן"

כמו כן, תקף א-זהאר את שר החוץ הפלסטיני, ריאד מאלכי, על שמתח ביקורת על העסקה, באמרו כי מדובר בחלק מתכנית של ארגון פתח "לבזות את העסקה".

גורמים פלסטינים המוגדרים "מהימנים" אמרו לעיתון כי האסירים ה"כבדים" שלא ישוחררו במסגרת עסקת שליט "העבירו לראש הזרוע הצבאית של חמאס, אחמד ג'עברי, העומד בראש צוות המשא ומתן של חמאס, מסר לפיו עליו לבצע את העסקה למרות שהם לא כלולים בה". לדבריהם, ישראל סירבה לשחרר את מרואן ברגותי "משום שרבים רואים בו יורש לאבו מאזן. על כן, שחרורו חייב להיעשות במועד שישראל תבחר".

בתוך כך, החל הבוקר שירות בתי הסוהר בהליך שחרור האסירים הפלסטינים. האסירים יועברו לכלא קציעות שבנגב ומשם ישוחררו ליעדיהם. חלק מהאסירות ומספר קטן של אסירים יועברו לכלא השרון. 15 אסירות ואסירים ביטחוניים כבר הוצאו הבוקר מכלא דמון שבכרמל, והקבוצה עושה כעת את דרכה לכלא השרון, בליווי יחידת נחשון של שירות בתי הסוהר.

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully