וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שירות בתי הסוהר פרסם את רשימת המשוחררים

על רקע ההשלמות לעסקה שבמסגרתה ישוחרר גלעד שליט, פרסם שירות בתי הסוהר את רשימת האסירים שישוחררו בשלב הראשון. בין האסירים שקיבלו הודעה על שחרורם, 280 אסירי עולם

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, עריכת וידאו: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ')

ארבעה ימים לאחר שהממשלה אישרה את העסקה לשחרור גלעד שליט, פרסם הלילה (ראשון) שירות בתי הסוהר את רשימת 477 האסירים שתשחרר ישראל בשלב הראשון במסגרת העסקה. הבוקר קיבלו האסירים הודעה על שחרורם הצפוי ממפקדי מתקני הכליאה בהם הם מוחזקים.הנשים הצפויות להשתחרר ומספר קטן של גברים יועברו לכלא השרון (תל-מונד) שם ישהו עד השחרור. בין האסירים ששמם מופיע ברשימה האסירות אמנה מונא שפיתתה את הנער אופיר רחום שנרצח ברמאללה ואחלם תמימי שהייתה בין מתכנני הפיגוע במסעדת "סבארו" בירושלים.

לצפייה ברשימת האסירים באתר שירות בתי הסוהר

הרשימה זהה לרשימה שפרסם ארגון חמאס לפני מספר ימים בכלי התקשורת הפלסטינים. ברשימה מופיעים 280 אסירי עולם, בראשם יחיא סנואר ורואח מושתהא, שני פעילים בכירים בזרוע הצבאית של חמאס. סנואר נחשב לאחד מהאסירים "הכבדים" המוחזקים בישראל. הוא נחשב לאחד ממייסדי הארגון ושפוט לחמישה מאסרי לאחר שהורשע ברצח משתפי פעולה עם ישראל והיה מעורב בחטיפתו של החייל נחשון וקסמן.

גלעד שליט חוזר הביתה - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות

פעילי ימין פלשו לחצר בית השר נאמן: "הדם על ידיך"
הנשיא יחון האסירים, פעילי ימין יפגינו מול ביתו
גלעד שליט יוכר כנכה צה"ל מיד עם חזרתו לארץ
גורם ביטחוני: "האסירות שמבקש חמאס לא נכללו בהסכם"

בנוסף, צפויים להשתחרר גם ג'יהאד ירמור, שנטל חלק בחטיפתו ורציחתו של נחשון וקסמן ב-94', ומוחמד שראתחה - ראש החולייה שחטפה ורצחה את החיילים אבי סספורטס ואילן סעדון. כמו כן, ישוחררו אנשי החוליה שרצחו את השוטר ניסים טולדנו בשנת 1992: מוחמד עטון, מוסא עכאווי ומאג'ד אבו קטיש. זאהר ג'בארין, מראשי חמאס בגדה, שנעצר בשנת 1993 והורשע ברצח החייל גיתי אבישר בשומרון ישוחרר גם הוא במסגרת העסקה, וכן נאא'ל ברגותי - ותיק האסירים הפלסטינים, שנעצר בשנת 1978 והואשם בביצוע פיגועים עבור ארגון פתח.

רשימת האסירים שישוחררו מונה 450 גברים ו-27 נשים. מהבוקר ועד למועד הוצאת העסקה לפועל, יפעיל משרד המשפטים מרכז מידע אליו יוכל לפנות הציבור על מנת לקבל מידע על האסירים שברשימה ולהעביר פניות. המוקד יפעל בין השעות 8:00 בבוקר ועד לשעה 22:00 ומספרו הוא: 02-6466801/3/4.

בשירות בתי הסוהר ציינו, כי 131 מבין האסירים שישוחררו ישובו לביתם ברצועת עזה. 55 מבין האסירים שישוחררו ישובו לביתם בגדה או במזרח ירושלים, בכפוף למגבלות המצויינות בהסכם. 40 מבין האסירים יגורשו לחו"ל. 18 מהאסירים יגורשו לרצועת עזה למשך שלוש שנים. 145 מהאסירים יגורשו לרצועת עזה. שישה ערבים ישראלים יחזרו לבתיהם בישראל. 25 אסירות יחזרו לבתיהן בגדה, ברצועת עזה ובמזרח ירושלים. האסירה אחלם תמימי, שהייתה מעורבת בפיגוע במסעדת "סבארו" בירושלים, תגורש לירדן, והאסירה אמנה מונא, שהייתה מעורבת ברצח הנער אופיר רחום, תגורש לרצועת עזה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

ישוחרר האחראי לפיגועים במלון "פארק" וב"סבארו"

אסירים נוספים שישוחררו: חוסאם בדראן, ראש הזרוע הצבאית של חמאס בשומרון שנלכד ב-2002 לאחר ששיגר מתאבדים לפיגועים בדולפינרים, במלון "פארק" ובמסעדת "סבארו", וכן את מוחמד דגלאס, שנידון ל-15 מאסרי עולם בגין רצח 19 ישראלים בפיגוע ב"סבארו". בנוסף, ישוחררו עבד אל-האדי רנים, שדרדר את אוטובוס אגד מספר 405 לתהום ליד נווה אילן בשנת 1989, עאמר אבו סרחאן, שרצח שלושה ישראלים ב-1990, רג'אי אל-כרכי מחברון, שרצח שני מתנחלים מקריית ארבע בשנת 2000, סעיד שלאלדה, שחטף ורצח בדקירות סכין את ששון נוריאל ב-2005, ולואי קפישה, פעיל בזרוע הצבאית של פתח שעמד מאחורי פיגועי ירי והנחת מטענים באזור חברון.

ששת האסירים הערבים-ישראלים שישוחררו הם: סאמי יונס, בן 82 - האסיר המבוגר ביותר בכלא הישראלי, שנעצר בשנת 83', עלי עמירה שנעצר ב-88', ויאם עמאשה שנעצר ב-99', מוחמד ג'בארין שנעצר ב-88', מוחמד זיאדה שנעצר ב-87' ומוחלס ברגאל שנעצר ב-87'.

עוד לפני פרסום שמות האסירים הצפויים להשתחרר במסגרת חלקה הראשון של העסקה, החלו בשירות בתי הסוהר להיערך להעברתם ושחרורם. לצורך המבצע הוקם צוות פיקוד מיוחד, הכולל את בכירי השירות, לצד גורמי הביטחון. מפקדי בתי הסוהר צפויים להעביר לאסירים הנכללים בעסקה הודעה על שחרורם. בשלב זה ייעשו כל ההכנות למהלך, לרבות זיהוי האסירים, בדיקת מצבם הרפואי והכנתם להעברה.

המשוחררים יועברו לכלא קציעות

כל המשתחררים יועברו הבוקר על ידי לוחמי יחידת "נחשון" של שב"ס לבית הסוהר "קציעות", הסמוך לגבול מצרים, למעט האסירות ומספר בודד של אסירים, שירוכזו בבית הסוהר השרון (תל מונד). אז יחל שלב נוסף של בדיקות וידוא הזיהוי על ידי סגל שב"ס, בשיתוף הצלב האדום – שלב שיסתיים סמוך למועד השחרור עצמו – יום שלישי.

נציב שב"ס, רב-גונדר אהרון פרנקו, כינס ביום שישי קבוצת פיקוד למבצע השחרור, ועבר איתם על לוח הזמנים, הדגשים והסיכונים האפשריים בדרך לביצוע החילופים. בקבוצה חברים ראשי אגפים ומנהלי מתקני כליאה של שב"ס, לצד נציגי כלל גורמי הביטחון שייטלו חלק במבצע.

מוקדם יותר הגיעה ראש מחלקת חנינות במשרד המשפטים, אמי פלמור, לבית הנשיא שמעון פרס - והעבירה לו את תיקי האסירים המיועדים לקבל חנינה במסגרת העסקה, הכלואים בבתי הסוהר הביטחוניים בשטחי ישראל. יצוין כי לא מדובר בכל האסירים המשתחררים. עבור האסירים הנוספים הכלולים בעסקה, הכלואים בבתי סוהר בתחומי הגדה המערבית, יחתום על חנינה מפקד פיקוד המרכז, אלוף אבי מזרחי.

לאחר שקיבל הנשיא את כל התיקים האישיים ואת כל תיקי האסירים, החלה הלשכה המשפטית של בית הנשיא בהליך קדחתני של הכנת כתבי החנינה. הנשיא פרס ביקש לראות כל תיק, ולבדוק את התיאור והפירוט, כמו גם את המלצת שר המשפטים לגבי כל אחד בנפרד. לא מן הנמנע שהנשיא יצרף מכתב לכל חנינה בו יכתוב, בדומה למה שכתב בחנינות קודמות, ש"כנשיא מדינת ישראל אני חותם על החנינות כחלק מעסקת החליפין, אבל אני לא שוכח ולא סולח ולא אסלח לעולם".

יצוין כי התהליך יושלם רק אחרי 48 שעות מפרסום השמות על ידי משרד המשפטים, ורק לאחר שאושר על ידי משרד המשפטים כי כל המחסומים המשפטיים הוסרו. מבית הנשיא נמסר כי הם נערכים לכך שלא יהיה שום עיכוב מהרגע ש-48 השעות יחלפו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רשימת האסירים המלאה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully