וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנשיא יחון האסירים, פעילי ימין הפגינו מול ביתו

פעילי ימין ובני משפחות שכולות הפגינו מול ביתו של הנשיא בדרישה שלא לחון את האסירים שישוחררו במסגרת עסקת שליט. במקביל, נערכים בשירות בתי הסוהר לביצוע העסקה

ראש מחלקת חנינות במשרד המשפטים, אמי פלמור, הגיעה אמש (שבת) לבית הנשיא, שמעון פרס, והעבירה לו את תיקי האסירים המיועדים לקבל חנינה במסגרת העסקה לשחרור החייל החטוף, גלעד שליט, הכלואים בבתי הסוהר הביטחוניים בשטחי ישראל. יצוין, כי לא מדובר בכל האסירים המשתחררים. עבור האסירים הנוספים הכלולים בעסקה, הכלואים בבתי סוהר בתחומי הגדה המערבית, יחתום על חנינה מפקד פיקוד המרכז, אלוף אבי מזרחי.

התיקים התקבלו, כאמור, בלשכת הנשיא והם ייבחנו על ידי היועצת המשפטית של בית הנשיא, אורית קורינלדי. כרגע אנשי המחלקה המשפטית מעבדים את המידע ואת התיקים ובסיומם הם יועברו לעיונו של הנשיא, שיחתום על כל בקשה בנפרד.

לא מן הנמנע שהנשיא יצרף מכתב לכל חנינה בו יכתוב, בדומה למה שכתב בחנינות קודמות, ש"כנשיא מדינת ישראל אני חותם על החנינות כחלק מעסקת החליפין, אבל אני לא שוכח ולא סולח ולא אסלח לעולם". הנשיא פרס ביקש לראות כל תיק ולבדוק את התיאור והפירוט ואת המלצת שר המשפטים לגבי כל אחד בנפרד. יצוין כי התהליך יושלם רק אחרי 48 שעות מפרסום השמות על ידי משרד המשפטים ורק לאחר בדיקה מול משרד המשפטים שכל המחסומים המשפטיים הוסרו. מבית הנשיא נמסר כי הם נערכים לכך שלא יהיה שום עיכוב מהרגע ש-48 השעות יחלפו.

בזמן שפרס קיבל לידיו את התיקים, משפחות שכולות ופעילי ימין התקיימה משמרת מחאה מול בית הנשיא בירושלים. המשפחות והפעילים קראו לנשיא פרס שלא לחתום על חנינות לאסירים הפלסטינים המעורבים ברצח ישראלים.

גלעד בדרך הביתה - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות
גורם ביטחוני: "האסירות שמבקש חמאס לא נכללו בהסכם"
קשיים בסוף המשא ומתן? הפרטים האחרונים ייסגרו היום
עתירה נגד העסקה: "לא לשחרור סיטונאי של רוצחים"
דיווח נוסף: "שליט כבר הגיע למצרים" - חמאס מכחיש

שב"ס נערך להעברת האסירים

בין המפגינים, היה גם יצחק מעוז, שאיבד את בתו תהילה בפיגוע במסעדת "סבארו" בירושלים בשנת 2001. במסגרת העסקה, צפוי להשתחרר ראש התשתית שביצעה את הפיגוע וכמו כן צפויה להשתחרר אחלם תמימי שהסיעה את המחבל. "אלה ימים לא קלים, אך לא אוכל לחיות עם עצמי בידיעה שלא עשיתי כל שביכולתי על מנת למנוע את שחרור המחבלים", אמר מעוז, "ברור לנו שיהיו עוד אבדות לאחר שחרור המחבלים. משפחת שליט אמנם מקבלת את בנה חי, אך אנחנו נקבל מתים נוספים".

לדברי מעוז, "מדיניות לא עושים לפי רגשות או לפי דעת הקהל, אלא לפי ההיגיון. אינני יודע כיצד נשיא יכול לעבור על תיקיהם של למעלה מ-1,000 מחבלים בתוך לילה אחד. בפועל, הוא פועל כחותמת גומי". הוא הוסיף כי "אותה מחבלת שהביאה לרצח בתי אומרת באופן מפורש כי היא תשוב להרוג יהודים. אז כיצד אפשר לשחררה? אני אשמח מאוד שגלעד שליט ישוב לביתו, אך לא עבור המחיר שאני שילמתי. אביע את התנגדותי עד הרגע האחרון".

במקביל, זמן קצר לפני פרסום שמות האסירים הפלסטינים הצפויים להשתחרר במסגרת עסקת שליט, החלו בשירות בתי הסוהר להיערך להעברתם של 477 האסירים הכלולים בחלקה הראשון של העסקה. הארגון מתכונן למבצע, שיצא לדרכו מחר בבוקר וצפוי להסתיים ביום שלישי, אז יועברו האסירים ליעדיהם וגלעד שליט יוחזר לישראל. לצורך המבצע הוקם צוות פיקוד מיוחד, הכולל את בכירי שב"ס לצד גורמים ממערכת הביטחון.

הבוקר ימסרו מפקדי בתי הסוהר השונים לאסירים הצפויים להשתחרר הודעה על שחרורם. בשלב זה ייעשו כל ההכנות למהלך, לרבות זיהוי האסירים, בדיקת מצבם הרפואי והכנתם להעברה.

כל המשתחררים יועברו הבוקר על ידי לוחמי יחידת "נחשון" של שב"ס לבית הסוהר "קציעות" הסמוך לגבול מצרים, למעט האסירות הצפויות להשתחרר ומספר נמוך של אסירים נוספים, שירוכזו בבית הכלא "השרון", הסמוך לתל מונד. אז יחל שלב נוסף של בדיקות ווידוא הזיהוי על ידי סגל שירות בתי הסוהר ובשיתוף הצלב האדום – שלב שיסתיים סמוך למועד השחרור עצמו – יום שלישי.

נציב שירות בתי הסוהר, רב גונדר אהרון פרנקו, כינס שלשום את צוות הפיקוד שינהל את המבצע, ועבר עם החברים בו על לוח הזמנים, הדגשים והסיכונים האפשריים בדרך לביצוע החילופים. בקבוצה חברים ראשי אגפים ומנהלי מתקני כליאה של השב"ס, לצד נציגי כלל גורמי הביטחון שייטלו חלק במבצע.

בהכנת הידיעה השתתף יהושע בריינר

לפניות לכתבים:
מור שמעוני: mor.shimony@walla.co.il
טל שלו: tal_sh@walla.net.il

(עדכון ראשון: 19:24)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully