וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח נוסף: "שליט כבר הגיע למצרים" - חמאס מכחיש

ניר יהב

15.10.2011 / 0:30

העיתון המצרי "אל-וופד" דיווח כי על פי מקורות במעבר רפיח, חמאס העביר כבר ביום רביעי את שליט לידי השלטונות במצרים. הדיווח לא אושר על ידי שום גורם אחר, ובחמאס הכחישו בתוקף

האם החייל החטוף, גלעד שליט, כבר הגיע למצרים לקראת ביצוע העסקה? על פי דיווח שהתפרסם אתמול (שישי) בעיתון המצרי "אל-וופד", הנשען על מקורות במעבר רפיח ומזוהה עם האופוזיציה במדינה, חמאס העביר שלשום את שליט לידי השלטונות המצרים.

על פי הדיווח, שלא אושר על ידי מקור אחר, שלושה כלי רכב של חמאס נכנסו דרך מעבר רפיח ביום רביעי ב-2 לפנות בוקר, שם המתין להם קצין מהמודיעין המצרי שהגיע מקהיר, קיבל את פניהם ברכב לבן ואסף אותם.

"העברתו של שליט התבצעה בחשאיות גמורה בשל המצב הביטחוני בסיני", אמרו המקורות, שהכחישו את הדיווח הקודם שהתפרסם ביום שלישי בלילה בסוכנות הידיעות הגרמנית, לפיו שליט הועבר למצרים כבר ביום שלישי. "העברתו של שליט התבצעה ביום רביעי", התעקשו. על אף הדיווח החדש בנושא, הן גורמי ביטחון במצרים והן בחמאס מכחישים בתוקף כי שליט כבר הועבר למצרים וטוענים כי הוא עדיין נמצא ברצועת עזה.

גלעד חוזר הביתה - סיקור מיוחד בוואלה!
שבת ראשונה במצפה הילה: הכל מוכן לקראת גלעד
הביון הגרמני: "חלקנו בעסקת שליט מעורר גאווה"
גרמניה מצרים או טורקיה - למי יש להודות על גיבוש העסקה?
טיבי על עסקת שליט: "ישראל מבינה רק כוח"

אחרי 1,934 ימים: הושגה עסקה לשחרור גלעד שליט. רויטרס
"התנאים הביטחוניים בהם חי שליט לא ייחשפו"/רויטרס

בתוך כך, אבו מוג'אהד, דובר הזרוע הצבאית של ועדות ההתנגדות העממית, אמר הערב כי "התנאים הביטחוניים שבהם חי גלעד שליט", דהיינו, המקום שבו היה שבוי, "לא ייחשפו לאחר שחרורו". בראיון לסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" אמר כי ארגונו מרוצה מעסקת חילופי האסירים עם ישראל, אולם הבהיר כי ימשיך במאמציו לשחרר את יתר האסירים מבתי הכלא.

כזכור, אתמול מסר מוג'אהד, כי שוביו של שליט הכינו סרטון, המתעד את תקופת השבי של שליט ואת מערכת היחסים בין החייל הישראלי לבין שוביו. בראיון לרדיו "א-שמס" המשדר מנצרת, אמר אבו מוג'אהד כי הסרט ישודר לאחר שובו של שליט לישראל, וטען כי התיעוד יוכיח ששליט זכה ליחס הוגן מצד שוביו.

בתוך כך, בכיר חמאס איסמעיל רדוואן אמר היום ל"מען" כי חמאס והעם הפלסטיני כולו "מברכים על העסקה חסרת-התקדים הזו". בתגובה לשאלה האם חמאס יחשוף היכן היה שליט שבוי במשך חמש השנים האחרונות ענה רדוואן: "אין לנו מושג בנושא הזה. מדובר בעניין ביטחוני, ה'התנגדות' (הזרוע הצבאית – נ.י) היא היחידה שמחליטה בנושא הזה".

לפניות לכתב: nir_ya@walla.com

עדכון ראשון: 20:11

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully