וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיבי על עסקת שליט: "ישראל מבינה רק כוח"

ניר יהב

14.10.2011 / 18:45

חבר הכנסת התייחס לעסקה לשחרורו של החייל החטוף ובירך את "1,028 המשפחות - שליט והמשפחות הפלסטיניות" לקראת החלפת האסירים. הוא קבל על כך שמספר מועט של ערבים-ישראלים ישוחרר

ח"כ אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל) בירך הבוקר (שישי) את 1,028 המשפחות – משפחת שליט ו-1,027 המשפחות הפלסטיניות – לרגל ביצועה של העסקה לשחרורו של גלעד שליט בשבוע הבא. עם זאת, טיבי לא חסר ביקורת מישראל: "העסקה טובה לשני העמים ולשני הצדדים, ואנו שבעי רצון ממנה", אמר חבר הכנסת לוואלה! חדשות, "יחד עם זאת, רצינו שממשלת ישראל תשחרר במסגרת העסקה יותר אסירים מקרב האזרחים הערבים". לדבריו, העובדה שישראל נענתה ללחץ של חמאס לשחרר אסירים ערבים ישראלים ולא ללחץ של ערביי ישראל, מוכיחה ישראל "מבינה רק כוח".

עסקת גלעד שליט - סיקור מיוחד בוואלה!
הממשלה אישרה: העסקה לשחרור שליט תצא לפועל
רעיית המחבל ממלון ”פארק”: ”בטוחה שהוא ישתחרר”
בזמן השבי: שליט הועבר לקבע והועלה לדרגת רב-סמל
חמאס: ”ישראל התחייבה שלא לפגוע במשוחררים”

חבר הכנסת אחמד טיבי בוועדת הכספים, דצמבר 2010. עומר מירון
"העסקה טובה לשני העמים". טיבי/עומר מירון

טיבי אמר עוד כי הוא ציפה שממשלת ישראל תשחרר לפחות נשים ערביות-ישראליות מהכלא. "ישראל השאירה את הנשים מהגליל ומהמשולש בכלא, למרות שהן לא עונות אפילו על הקריטריון הישראלי של 'דם על הידיים'", הוא ציין, והוסיף כי הוא "מבקש מראש הממשלה לשקול זאת שנית ולכלול יותר אסירים ערבים אזרחי-ישראל. הדבר יתקבל בברכה על ידי המשפחות וההנהגה הערבית".

"משחררים רק תחת לחץ"

"אני וחבריי תוהים למה מסרבים לבקשות שלנו במשך שנים לשחרר את האסירים בעלי אזרחות ישראלית ועושים זאת רק תחת לחץ. יכול להיות שישראל מבינה רק כוח? זה המסר שמועבר. אפילו האסירים הפלסטינים שנכלאו לפני הסכמי אוסלו לא שוחררו לרשות הפלסטינית בניגוד להסכם קהיר, וכעת הם משתחררים בעסקה עם חמאס. רבים תוהים אם ישראל מבינה רק כוח".

הבוקר אמר בכיר חמאס ונציג הארגון בלבנון, אוסמה חמדאן, כי במסגרת עסקת שליט, ישראל התחייבה "באופן ברור" שלא לפגוע באסירים הפלסטינים שישוחררו. בראיון לעיתון "אל-חיאת" הרואה אור בלונדון אמירתו של חמדאן באה בסתירה לדברים שנאמרו השבוע במערכת הביטחון בישראל, לפיהם לא ניתנה בשום צורה התחייבות להימנע מחיסולים. חמדאן התייחס גם לביקורת הקשה המושמעת על חמאס, לפיה חתם על עסקה שאינה כוללת את שחרורם של בכיר פתח מרואן ברגותי, מזכ"ל החזית העממית אחמד סעדאת וראשי הזרוע הצבאית של חמאס כגון עבדאללה ברגותי, איברהים חאמד ועבאס א-סייד. "זהו ניצחון לאומי מכובד", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully