וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס: "ישראל התחייבה שלא לפגוע במשוחררים"

ניר יהב

14.10.2011 / 10:46

לקראת מימוש העסקה לשחרור שליט, בחמאס סותרים דברים שנאמרו השבוע בישראל, לפיהם לא ניתנה התחייבות להימנע מחיסול האסירים שישוחררו. "חמאס דחה בקשה שלא לחטוף חיילי צה"ל"

בכיר חמאס ונציג הארגון בלבנון, אוסמה חמדאן, אמר היום (שישי) לעיתון "אל-חיאת" הרואה אור בלונדון כי במסגרת עסקת שליט, ישראל התחייבה "באופן ברור" שלא לפגוע באסירים הפלסטינים שישוחררו. אמירתו של חמדאן באה בסתירה לדברים שנאמרו השבוע במערכת הביטחון בישראל, לפיהם לא ניתנה בשום צורה התחייבות להימנע מחיסולים.

העסקה לשחרור גלעד שליט - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות

במצפה הילה סופרים את הדקות: "יהיה כאן טירוף"
משעל: "אלף אסירים שלנו ישוחררו בתמורה לאחד"
משפחות האסירים מתוחות: "מחכים לרשימה של ישראל"

אוסמה חמדאן, האחראי על יחסי החוץ בחמאס. AP
"זהו ניצחון לאומי מכובד". חמדאן/AP

חמדאן התייחס לביקורת הקשה המושמעת על חמאס, לפיה חתם על עסקה שאינה כוללת את שחרורם של בכיר פתח מרואן ברגותי, מזכ"ל החזית העממית אחמד סעדאת וראשי הזרוע הצבאית של חמאס כגון עבדאללה ברגותי, איברהים חאמד ועבאס א-סייד. "זהו ניצחון לאומי מכובד", אמר.

"ישראל הסכימה לשחרר 54 מתוך 70 אסירים כבדים שבעבר לא הסכימה בשום אופן לשחרר", הסביר. "מתוכם היו מרואן ברגותי, אחמד סעדאת ואחרים מחמאס. ישראל סירבה לשחרר 16 שמות, 12 מתוכם מחמאס ויתר ה-4 מארגונים אחרים כגון סעדאת וברגותי. למרות זאת הסכמנו לעסקה. ישראל הטילה וטו על השמות האלה".

במקביל דיווח העיתון מפי גורם פלסטיני בכיר כי במהלך המשא ומתן לגיבוש עסקת שליט ביקשה ישראל מחמאס להתחייב שלא לחטוף חיילים ישראלים בעתיד אולם הפלסטינים דחו את הבקשה. הגורם העריך שהמצור על רצועת עזה יוקל בהדרגה בעקבות ביצוע העסקה.

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully